3688
Sök

Kommer inte in i min bil!!

23 Inlägg
13 december 2013
Trådstartare
Låter konstigt kanske men har en clio -99, bilen har stått oanvänd ett par veckor nu
och när jag skulle öppna den idag gick det inte!
Det går inte att öppna bilen med fjärren till centrallåset för det händer ingenting, troligtvis är det batteriet i bilen som är kasst. Det går heller inte att öppna med nyckel då alla bara snurrar, dvs har förmodligen kärvat!

Hur kommer jag in i bilen? Ideer någon?
Måste komma in för att komma åt och öppna huven!

497 Inlägg
13 december 2013
Slå sönder en ruta?

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981

23 Inlägg
13 december 2013
Trådstartare
Skulle helst vilja undvika att "förstöra" något, men är det sista alternativet så!

1 313 Inlägg
13 december 2013
Ståltråd och en skruvmejsel att bända ut dörren med öppnar det mesta

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

1 353 Inlägg
13 december 2013
jperss10 skrev:
Låter konstigt kanske men har en clio -99, bilen har stått oanvänd ett par veckor nu
Det går inte att öppna bilen med fjärren till centrallåset för det händer ingenting, troligtvis är det batteriet i bilen som är kasst. Det går heller inte att öppna med nyckel då alla bara snurrar, dvs har förmodligen kärvat!

svårt o tänka mig att bägge framdörar och bagaget har kärvat ihop samtidigt

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
13 december 2013
Crille88 skrev:
jperss10 skrev:

svårt o tänka mig att bägge framdörar och bagaget har kärvat ihop samtidigt

Används aldrig låset borde dom kärva ihop samtidigt, på samma sätt som glödlampor går sönder samtidigt.

Dålig koll på Clio, men det borde ju gå att få tag i vajern till huvlåset utifrån via grillen eller liknande...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

23 Inlägg
13 december 2013
Trådstartare
Tro mig, har försökt med alla lås.
Är det svårt att öppna med ståltråd? måst nog hitta låsmekanism inne i dörren, att försöka ta det via knappen går inte eftersom det är helt slätt och rak.

23 Inlägg
13 december 2013
Trådstartare
DiwraZ skrev:
Dålig koll på Clio, men det borde ju gå att få tag i vajern till huvlåset utifrån via grillen eller liknande...

Kunde ju faktiskt va något.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
13 december 2013
Tror att du ska rikta in dig på huven. Att trixa med dörrarna är rätt bökigt. Du behöver ju nästan veta hur det ser ut inne i dörren.

528 Inlägg
13 december 2013
det finns ingen möjlighet att komma åt och mata ström ngnstans? bara tillräckligt för att få upp låset med dosan?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
13 december 2013
Rensvinf skrev:
det finns ingen möjlighet att komma åt och mata ström ngnstans? bara tillräckligt för att få upp låset med dosan?

Det funkar ju bara om man glömt tex pljuset påslaget. Då kan man ju mata el baklänges genom lamphållaren.

689 Inlägg
13 december 2013
Hände samma sak med mi  gamla v70. Jag hissa upp den fram och kopplade på 12volt på kabeln som går till startmotorn och sen var det bara att öppna med fjärren

1 353 Inlägg
13 december 2013
DiwraZ skrev:
Används aldrig låset borde dom kärva ihop samtidigt, på samma sätt som glödlampor går sönder samtidigt.

glödlampor om något är väl ändå en sak som går sönder lite varstans när man minst anar vanligast verkar vara vänster halvljus.. Menar du alltså att när man plockar fram sin julbelsning tillexempel som legat undanstoppad i ett år och tänder så kommer alla glödlampor pajja samtidigt?
nu drar vi iväg ganska offtopic men jag anta att du fatta principen.

kan TS förklara mer om att låset bara snurrar? för kärvar så borde de sitta fast, snurrar så har nån snarare borrat sönder hela låscylindern

133 Inlägg
13 december 2013
Har bilen dragkrok? Har hört något om att ägare av senaste versionen av s80 har lyckats låsa upp sina bilar med strömmatning via drogkrokskontakten.
Annars så fungerar det väl att hissa upp bilen och koppla mot startmotornkontakterna som andra i tråden har tipsat om

23 Inlägg
14 december 2013
Trådstartare
Yes, kom in i bilen.
Bände försiktigt upp dörren, använde sedan plastkilar som man har när man lägger laminatgolv för att fixera dörren!! Förde sedan i en järnstång och kunde öppna dörrhandtaget från insidan.

En ny fråga, varför bilen ståt är att drivremmen gått sönder. Ny är inköpt och skulle bytas, såg då att även remmen till servon var kass.
Min fråga, är det någon större fara att köra utan remmen till styrservon?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
14 december 2013
jperss10 skrev:
Yes, kom in i bilen.
Bände försiktigt upp dörren, använde sedan plastkilar som man har när man lägger laminatgolv för att fixera dörren!! Förde sedan i en järnstång och kunde öppna dörrhandtaget från insidan.

En ny fråga, varför bilen ståt är att drivremmen gått sönder. Ny är inköpt och skulle bytas, såg då att även remmen till servon var kass.
Min fråga, är det någon större fara att köra utan remmen till styrservon?

HAHAHA!!!!!!! Du gjorde min dag!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

23 Inlägg
14 december 2013
Trådstartare
Kul att man kan glädja någon! Kan inget om bilar men är övertygad att det du kan om bilar kan jag om något annat där du är novis!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
14 december 2013
jperss10 skrev:
Kul att man kan glädja någon! Kan inget om bilar men är övertygad att det du kan om bilar kan jag om något annat där du är novis!

Varför tror du att remmen sitter där? Jo, för att driva styrservon givetvis. Har du prövat att styra utan att motorn är igång? Så blir det utan rem också!

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

23 Inlägg
14 december 2013
Trådstartare
ja och det var det jag frågade om, ifall det på något sätt kan orsaka någon skada! Att det blir tyngre att styra är väl ganska logiskt!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
14 december 2013
jperss10 skrev:
ja och det var det jag frågade om, ifall det på något sätt kan orsaka någon skada! Att det blir tyngre att styra är väl ganska logiskt!

Varför ska det vara logiskt? Du KAN ju inget om bilar som du skrev tidigare.

/Benny

Min youtubekanal!

Sök