4946
Sök

Problem med hallgivarkabel volvo 740-88 skarva eller byta?

329 Inlägg
15 december 2013
Trådstartare
#1
Hejsan!

har under en period haft strul med min 740. ett tag var den pigg upp till 3000 varv sen var den dötrött, sen tycktes problemet vara borta när jag bytt tändstift och bränslefilter, den var bara slö (GL) men nu efter jag bytt topplock till 531 med vx-3 kam så har jag fått änvärre problem, den var svårstartad, högg emot och när den väl gick så kunde den varva upp till 5000varv å pendla och baksmälla.

Problemet till detta hittade jag rätt snart, ett läckage av spolarvätska under flera år har nött på kabeln till hallgivarn (bak på toppen) så trådarna var helt blottade.

min fråga är om det går å skarva denna kabeln? den verkar speciell för det är 2 kablar i en kärna och sedan är det en 3e kabel lindad runt om och sedan plastöverdraget.

alternativ 2 är å byta hela vägen, något som jag just nu drar mig lite för då den inte e delad mot torpeden, utan går in i kabelmattan vid vänster fjädertorn och sedan in i kupén (Den lataste människan tar den enklaste vägen)

Tack på förhand!

/Alex

Länk till min projekttråd, Volvo 940polis turbobygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 25&p=1
Tack Till:
klracing.se

den enda som e som jag
274 Inlägg
15 december 2013
#2
skarva

Din dröm är min verklighet

329 Inlägg
15 december 2013
Trådstartare
#3
nozzen skrev:
skarva

det funkar alltså, även om de e en speciell kabel?

Länk till min projekttråd, Volvo 940polis turbobygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 25&p=1
Tack Till:
klracing.se


Sök