4182
Sök

Volvo 945 t5 drifting byggbilder med mera!

volvo 945 t5 driftingbil byggt för att åka brett blir mycket bilder!

27 834 Visningar
Uppdaterades senast 20 mars 2014
119 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
#21
aa jo läste igenom sbf reglerna igår igen efter några försök till att förstå mig på nåt och kom fram till de så får så var man ska sätta de, va tror du om brevid höger hjullhus där kan de väl sitta? smile


309 Inlägg
3 januari 2014
#22
förklara gärna brevid höger hjulhjuls:)? lättast är väl typ å sätta den i mitten, bakom där baksätet ska vara:)? men får som sagt ine sitta i nån krock zon:)


119 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
#23
jo men ungefär där va de svarta locket e mellan hjulhusen där var man kan komma åt bränslearmaturen så blir väl typ mellan hjulhusen lite åt vänster inte höger som ja skrev tidigare.

tänkte ha bränsletanken över reservhjulsbaljan sen. smile


119 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
#24
förstår du va ja menar? blev kanske lire rörigt nu wink


119 Inlägg
6 januari 2014
Trådstartare
#26
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175521/175521-e5466f2b8a8f502c097bc6bc35d7aa44.jpg
blir ju mycke tid nerlagt på elen speciellt nu när man inte vet vad ja ska köra mee för sprut

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175521/175521-51e729538b70c8e5e8c865f8845fcd27.jpg
så där blev nya placeringeb av batteriet inte färdigt men man ser på ett ungefär hur de kommer se ut.

ursäkta röran btw... wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175521/175521-1942d1c5c7f841334fe6d99fad0ab396.jpg
börjar närma sig tills man kan lägga en slipgrund smile
skulle ju gå snabbare om alexdomar här på garaget kunde få pungen ur handen och börja skruva! wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175521/175521-ac243a4975f64c00a4f898086045251a.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175521/175521-2e72143b67b94ec3ea2324cdcf0b14a7.jpg
så ser blocket ut som ja ska använda mig av är ett 2.0 litersblock med en 2,3 liters vev i.


3 Inlägg
6 januari 2014
#27
Den börjar bli riktigt fet , men vafan du får jö säga till om du vill ha hjälp wink

119 Inlägg
6 januari 2014
Trådstartare
#28
du har ju bara vart uppe i fjällen o lallat! lol


3 Inlägg
6 januari 2014
#29
anton966 skrev:
du har ju bara vart uppe i fjällen o lallat! lol

Hahah sant! wink

198 Inlägg
7 januari 2014
#30
Det är la ingen skillnad på blocken mellan 2.0 o 2.3? Har för mig det är slaglängden som skiljer tongue

Turbo är ett måste!

119 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
#31
Precis! samma dimision i cylindrarna och samma storlek på kolvar/stakar smile


119 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
#32
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175521/175521-a474f6b4dbf83be6f495e511c6bf5053.jpg
Blev inte så mycke gjort på bilen igår bliv istället till att skruva kompressor. smile


119 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
#33
har inte haft möjlighet att jobba så mycket på bilen men har fått mercan såld så nu blir det att låta lackarn få lägga en rostgrund/slipgrund och beställa hem lite stakar, kolvar och lager till motorn som de inte har hänt så mycket på, har nämligen en till projektbil (volvo 242 v8) så går ju åt lite tid på den mee. kan bjuda på en bild på den mee om de är intressant. ha de gött! smile


119 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
#34
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175521/175521-c9c7c3d4e5a5e76756f6bda3cf3de6e6.jpg
där har ni tidstjuven finns även bland (mina bilar) om man vill se mer. wink


119 Inlägg
13 januari 2014
Trådstartare
#35
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175521/175521-c8734eaed2428c32daea7d68764e7333.jpg
Blev till att köpa ett par usa blinkers och testmontera dom mee resten blir nog bra tillslut. smile


119 Inlägg
14 januari 2014
Trådstartare
#36
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175521/175521-78f66d84e52a2e0a6f459673935ead98.jpg
Någon här
På garaget som vet den exakta skillnade mellan volvo t5 2,0 liters maskinerna och 2,3 liters motorn. på bilden ser ni kolv från 2,0 och 2,3 som ni ser så är 2,0L kolven högre och mycket planare på ovansidan än 2,3 liters kolven som är lite mer urgröppt, men vad kan mer skilja?
Är det mer slag på 2,3 liters veven också?
Är förbränninsrummen annorlunda på topparna?
Hur är det med insug/ avgas kanalerna är dom mindre på 2,0 liters toppen än 2,3? Någon som har lite koll på detta? Skulle va bra o veta. smile


119 Inlägg
14 januari 2014
Trådstartare
#37
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175521/175521-bbbcafc4d4417f13765072f429249670.jpg
Här har vi största anledningen till att ja inte kommer använda mitt 2,3 liters block detta var i tvåans cylinder och cylindern var lika kass den. smile


Kalaspuff
14 januari 2014
#38
anton966 skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/176/175521/175521-bbbcafc4d4417f13765072f429249670.jpg
Här har vi största anledningen till att ja inte kommer använda mitt 2,3 liters block detta var i tvåans cylinder och cylindern var lika kass den. smile

Går det inte att laga med silvertejp / stripes är de trasigt! tongue

119 Inlägg
16 januari 2014
Trådstartare
#39
Haha ja du är välkommen och tejpa ihop kolven och blocket om de e så wink


Kalaspuff
16 januari 2014
#40
anton966 skrev:
Haha ja du är välkommen och tejpa ihop kolven och blocket om de e så wink

Shore big_smile I´m on my way!


Sök