17 december 2013
Trådstartare
Tjabba!
(Skrev en lång och asbra text på telefonen sen försvann skiten så ni får nöja er med en bantad verision. Död åt iphone)
Alla på detta forum har en speciell drömbil som man önskar man hade.
Många jagar drömmen men kommer aldrig dit främst för att ekonomin inte tillåter det.
Men! Med blod, svett och skavsår till förbannelse så börjar den summa jag satt upp till detta projekt närmas.
Jag har en förkärlek till saab men andra förslag beaktas!
Min nuvarande lista består av Saab 9-3 ss -05 , bmw m3 e46, Audi s4, Subaru impreza, Mitsubishi evo.
Vill ha en härlig, vass, rå, snygg, bil med mellan 300-400hk som kommer användas på sommaren till glid, gatu och ban bruk.
Budget: 150k
Förslag mellan 100-200k är välkomna.
Här kommer en lång lista av min vision av en "drömsaab"
Saab 9-3 ss aero -05 Svart med följande!
Maptun etanol steg 6 340hk
Bilstein och sänkfjädrar
Maptune eller d2 bromskit
Nyare aeroratt med silver
2x sparco sportstolar
19" rs4 fälgar
Facelift baklysen -08
-08 bakspoiler
Maptun kolfiberdiffusor bak
Speedparts höga vinge
2-3x mätare i a-stolpe
Ganska gedigen lista och har säkert glömt något.
Nu till mitt "bekymmer"
Jag vill ha en bil som håller.
Börjar fundera på om man ska trimma en bil såpass mycket eller köpa en bil som från början har lite mer krut? ex. bmw m3 e46.
Jag vill nu att ni brainstormar alla tankar, ideèr, förslag och tips värda att tänka på.
t.ex, köpa en bmw m3 blir hög inköpskostnad, har flera mil på nacken, sen kanske dyra delar till?
Köpa saab blir billig i inköpskostnad och man får fabriksnya delar med trimmet men billen är inte byggd för 340hk.
avvägningsfrågor helt enkelt.
Hur skulle ni gjort? Vad bör jag göra? Vad blir roligast? vad blir ekonimiskt hållbart?
Stavfel bjuds på då det är svårt att rätta sin egen text:P
Mvh Svampen
Senast redigerat av Svampsaft559 (17 december 2013)