Goddagens!
Stor update! Fick tag på delarna som jag letade efter i lördags men även lite mer än jag trodde! Var som sagt bara ute efter en instrumentpanel men fick "hela kittet" som sitter framför en när man sitter där fram i bilen. Mästerverket av delarna var en instrumentbräda från en 900 turbo troligen årsmodell 1981 med 8000 rpm varvräknare och Turbo mätare som synes i bilderna nedan! F*n va glad man blev när man fick se den!
Fint!!
En jämförelse med den från min bil (nedre) mot 81'an! Looking good!
Ja tänkte; det är la plug n' play bara vrida upp mätarn så den står på 20,5 k mil. Men så visade det sig att inte vara!
Efter lite undersökning så konstaterades att den äldre panelen saknade varningslampor som min bil har, samt hastighets mätarna var olika men jag kunde använda den som satt i min bil vilket underlättade en del!
Varsamt ned plockad från gamla panelen! Ja bytte inte ut något på denna del
Det jag fick göra för delen var att kopiera ett liknade mönster (inringat) från gamla plastbiten (bilden) till den plastbiten som satt i min bil.
Tyvärr fick jag inte med slutresultatet på bild.
Över till varvräknaren! Tavlorna var exakt lika denna i storlek och form det som skiljde var att på 8k versionen så sitter siffrorna närmare men själva totala slaget på nålen är lika många grader
Så då flyttade jag över 8k reglaget till 7k plastbiten då 8k reglaget satt i en plastbit men för lite varningslampor smat den var ju kalibrerad till 8k tavlan.
Klockan fick sitta kvar då den funkar fint!
En bild bakifrån efter jag har slängt ihop allt! Fick montera de lika kretskortet (vänster sida) utanpå då det inte fick plats i. Turbomätarn tag sin plats
Slutresultatet! Rikigt riktigt najs om man får säga så!
Nu måste man ha en bil att montera in det i så fick snabbt bli att slänga in främre mattan , baksätet, förar stol och lite resterande delar!
Och till slut blev slutresultatet för dagen detta:Allt på instrumentbrädan funkar fint dessutom! Och stereon hamna fint där nere
Frisk kopplat hälften brunnit
Mycket nöjd är jag själv men vad tycker ni? Har ni frågor så var inte blyga!
Nästa update blir nog om färdigställande av interiör och möjligtvis även ljud delen!
Simma lugnt!