Denna 900 ska fixas till som ett förstabilsprojekt så den rullar en massa mil till! Kommer ta lite tid men får det göra! Satsar att få den någorlunda klar tills man får körkortet. Då denna skall köras till SaabFestivalen och... Visa mer
Tänkte slänga på sånna däck på min 9-3a till nästa sommar. Hur är bredden i förhållande till t.ex Kuhmo som jag har nu (läs är dom breda eller smala gentemot "normalt")? Kör 225:or nu, men blir stretchat, så funderar på om jag ska åka 235 eller 245. 9" fälg.
Tänkte slänga på sånna däck på min 9-3a till nästa sommar. Hur är bredden i förhållande till t.ex Kuhmo som jag har nu (läs är dom breda eller smala gentemot "normalt")? Kör 225:or nu, men blir stretchat, så funderar på om jag ska åka 235 eller 245. 9" fälg.
Jag får känslan av att de är lite smala av sig om man kollar på kanterna. Kan visserligen bara jämföra med mina 205/55/16 continental som var väldigt ballongiga av sig. Men han som krängde däcken åt mig sade att sidorna var hårda jämfört med vanliga däck. Så hade nog kört minst 235 om jag va du
Detta är en update som jag nog helst inte hade velat skriva.... Blir nog inget banåk imorgon
Var på väg upp idag till Örebro och allt gick prima tills efter en liten "lagom laglig" omkörning. Lade märke till att AFR värdet hoppa något förbaskat mellan 14 och 15 samt att den gick lite ojämnt. Så tog nästa avfart på motorvägen, för att kolla läget. Svängde av, öppnade huven. Såg direkt att inget vatten va i den så hystade i lite var av jag möttes av att de bubbla i kärlet. Första tanken var HELVETE TOPPACKING... Skrev på Saab turbo club of swedens facebook sida och vilka respons man fick!! En kille vid namn Sebasthian erbjöd sig snabbt att bogsera till hotellet och efter några samtal men folk i folkracevärlden så hitta jag en ny toppackning. jävla gött golk och jävlar va det ska meckas imorgon!!
Senast redigerat av Saab_2takt (19 september 2015)
Imorgon? Du har ju hela natten på dig! Meka som f-n så hinner du köra imorgon!
Sugen är man men vet inte om man vågar mata runt på bana med en topp som kan vara sned, tänker på om den gick varm Ska kila dit till banan i varje fall ändå
Senast redigerat av Saab_2takt (19 september 2015)
En sån topp blir inte sned i första laget.. byt packning raskt så kör du sen
De gick och åka hem på ett i varje fall!
M_Broberg skrev:
Erick skrev:
En sån topp blir inte sned i första laget.. byt packning raskt så kör du sen
nja....
har sett en hel del snea 900 16v toppar
plana är en billig försäkring.
beror på hur man kör med, med den gamla skolans metoder med soppachip och bensin så blev det aldrig cylindertryck att tala om.
men med Trionic och E85 kan det bli rätt mastigt cylindertryck.
Pga problem med detta kör jag numer med ARP style pinnbultar och limmad packning..
Till er båda:
Ja tror att toppen klara sig ganska bra ändå! Tog en stål linjal och lade den på högkant, kunde inte märka att den var nått sned i varje fall så mycket som jag kryss mätte hittan och dittan. Men funderar på att plocka ur motorn i vinter ändå och byta lite slit delar, plana, måla om osv osv. Kanske blir en 2,3 topp och 2,1 insug med då Får gå och suga lite på den karamellen
Fick ju som sagt tag på en toppackning och med stora Biltema verktygssatsen samt 200 meter till Biltema så tänkte jag YOLO så varför inte byta. Så jag satte igång klockan 06:30 på söndag morgon och vid 22:00 så var hon igång igen!
Blev mycket meknade och lite lite bilder som jag tar och bjuder på
Locket av!
Locket på!
Allt ihop igen!
2 takt? Nah, glykol i röret försvann efter ett par minuter