2759
Sök

Vilka bilar anser du är plastiga och varför?

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#101
Evildan skrev:
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:

Du svarade inte själv på frågan: Visa gärna var jag skriver att en GTR är en lättviktare?
Men det är väl återkommande ditt selektiva svarande för att istället styra iväg till någon liknelse med något annat märke/ämne som inte ens diskuteras.

Vilken fråga har jag undvikit menar du?
Frågan angående GTRs vikt förmodar jag åsyftas, den frågeställningen har redan förekommit, ställd utav trubbelturbo och jag har svarat honom, läs istället så behöver du inte ställa om frågor jag redan svarat på.

När man kallar en bil på 1500 kg för tungviktare måste jag förutsätta att trotts att GTR:en väger 1800 så uppfattas den som en lättviktare, annars hade du väl använt den i dina påståenden istället?

Försök att gå tillbaka i tråden och läs mitt svar angående vikten på en GTR, då får du svaret du söker. roll
Anta inte så mycket, det går inte så bra för dig när svaret redan finns tillgängligt för dig och andra läsare i tråden.

Du tycker inte det hade gått mycket snabbare att bara svara? wink

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#102
evilaudio skrev:
att sätta sig i en nyare jänk är som att hoppa in i en KIA från typ början av -90 talet..   såå hemska.

Ja tacka vet jag folkvagn, det är kvalité.

Framförallt en Jetta :p

BMW entusiast
579 Inlägg
23 december 2013
#103
Evildan skrev:
Försök att gå tillbaka i tråden och läs mitt svar angående vikten på en GTR, då får du svaret du söker. roll
Anta inte så mycket, det går inte så bra för dig när svaret redan finns tillgängligt för dig och andra läsare i tråden.

Låt han vara bara, det är inte värt huvudvärken för det finns ingen värre människa att försöka argumentera med än han på det här forumet.. smile


Evildan
23 december 2013
#104
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:
HereComesTrouble skrev:

När man kallar en bil på 1500 kg för tungviktare måste jag förutsätta att trotts att GTR:en väger 1800 så uppfattas den som en lättviktare, annars hade du väl använt den i dina påståenden istället?

Försök att gå tillbaka i tråden och läs mitt svar angående vikten på en GTR, då får du svaret du söker. roll
Anta inte så mycket, det går inte så bra för dig när svaret redan finns tillgängligt för dig och andra läsare i tråden.

Du tycker inte det hade gått mycket snabbare att bara svara? wink

Alternativt att frågeställaren läst igenom tråden, istället för att ställa om frågor som redans ställts och svarats på?

16 197 Inlägg
23 december 2013
#105
HereComesTrouble skrev:
evilaudio skrev:
att sätta sig i en nyare jänk är som att hoppa in i en KIA från typ början av -90 talet..   såå hemska.

Ja tacka vet jag folkvagn, det är kvalité.

Framförallt en Jetta :p

man slipper iaf all jävla plast..tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#106
Evildan skrev:
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:

Försök att gå tillbaka i tråden och läs mitt svar angående vikten på en GTR, då får du svaret du söker. roll
Anta inte så mycket, det går inte så bra för dig när svaret redan finns tillgängligt för dig och andra läsare i tråden.

Du tycker inte det hade gått mycket snabbare att bara svara? wink

Alternativt att frågeställaren läst igenom tråden, istället för att ställa om frågor som redans ställts och svarats på?

Har inga planer på att läsa igenom tråden igen, hittar inte ditt svar så utgår ifrån vad du har sagt tidigare.

Samtidigt saknar det betydelse, åker man Prius så blir ord överflödiga.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#107
evilaudio skrev:
HereComesTrouble skrev:
evilaudio skrev:
att sätta sig i en nyare jänk är som att hoppa in i en KIA från typ början av -90 talet..   såå hemska.

Ja tacka vet jag folkvagn, det är kvalité.

Framförallt en Jetta :p

man slipper iaf all jävla plast..tongue

Ja för det finns ingen plast i en folkvagn?

http://img295.imageshack.us/img295/1191/pict3978ja4.jpg
Bilden föreställer inredningen i en Folkvagn Jetta-90 utan plast!
Senast redigerat av HereComesTrouble (23 december 2013)

Evildan
23 december 2013
#108
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:
HereComesTrouble skrev:

Du tycker inte det hade gått mycket snabbare att bara svara? wink

Alternativt att frågeställaren läst igenom tråden, istället för att ställa om frågor som redans ställts och svarats på?

Har inga planer på att läsa igenom tråden igen, hittar inte ditt svar så utgår ifrån vad du har sagt tidigare.

Samtidigt saknar det betydelse, åker man Prius så blir ord överflödiga.

Nej, det kan jag förstå då det påvisar dina tillkortakommanden angående vad du skrivit i GTR inläggen.

Återigen, försök att hålla dig till ämnet istället för att så fort du får ett mothugg eller svar du inte gillar dra iväg åt ut på kanterna med enbart ovidkommande inlägg, det blir ingen diskussion när någon part har svårt att just föra en diskussion och börjar med taffliga försök till uppvigling istället.
För sakens skull, jag tar inte illa vid mig av vad du anser om en Prius, din åsikt är för mig totalt oviktig.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#109
Evildan skrev:
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:

Alternativt att frågeställaren läst igenom tråden, istället för att ställa om frågor som redans ställts och svarats på?

Har inga planer på att läsa igenom tråden igen, hittar inte ditt svar så utgår ifrån vad du har sagt tidigare.

Samtidigt saknar det betydelse, åker man Prius så blir ord överflödiga.

Nej, det kan jag förstå då det påvisar dina tillkortakommanden angående vad du skrivit i GTR inläggen.

Återigen, försök att hålla dig till ämnet istället för att så fort du får ett mothugg eller svar du inte gillar dra iväg åt ut på kanterna med enbart ovidkommande inlägg, det blir ingen diskussion när någon part har svårt att just föra en diskussion och börjar med taffliga försök till uppvigling istället.
För sakens skull, jag tar inte illa vid mig av vad du anser om en Prius, din åsikt är för mig totalt oviktig.

Komiskt att du säger det när du tom. startar en tråd om plastiga bilar tongue

16 197 Inlägg
23 december 2013
#110
HereComesTrouble skrev:
evilaudio skrev:
HereComesTrouble skrev:

Ja tacka vet jag folkvagn, det är kvalité.

Framförallt en Jetta :p

man slipper iaf all jävla plast..tongue

Ja för det finns ingen plast i en folkvagn?

http://img295.imageshack.us/img295/1191/pict3978ja4.jpg
Bilden föreställer inredningen i en Folkvagn Jetta-90 utan plast!

skillnaden e ju att den ÄR från -90..   man ska inte hoppa in i en bil från 2013 å de känns som att sätta sig i den bil från -90.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#111
evilaudio skrev:
HereComesTrouble skrev:
evilaudio skrev:
man slipper iaf all jävla plast..tongue

Ja för det finns ingen plast i en folkvagn?

http://img295.imageshack.us/img295/1191/pict3978ja4.jpg
Bilden föreställer inredningen i en Folkvagn Jetta-90 utan plast!

skillnaden e ju att den ÄR från -90..   man ska inte hoppa in i en bil från 2013 å de känns som att sätta sig i den bil från -90.

http://www.autoweek.com/galleryimage/CW/20130113/DETROIT/113009998/PH/1/5/detroit-corvette-cockpit.jpg
Corvette Årsmodell 2013, likvärdigt och lika plastig som Jetta-90?
Senast redigerat av HereComesTrouble (23 december 2013)

16 197 Inlägg
23 december 2013
#112
HereComesTrouble skrev:
evilaudio skrev:
HereComesTrouble skrev:

Ja för det finns ingen plast i en folkvagn?

http://img295.imageshack.us/img295/1191/pict3978ja4.jpg
Bilden föreställer inredningen i en Folkvagn Jetta-90 utan plast!

skillnaden e ju att den ÄR från -90..   man ska inte hoppa in i en bil från 2013 å de känns som att sätta sig i den bil från -90.

http://www.autoweek.com/galleryimage/CW … ockpit.jpg
Corvette Årsmodell 2013, likvärdigt och lika plastig som Jetta-90?

lite rött porrskinn så är de typ samma sak...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Evildan
23 december 2013
#113
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:
HereComesTrouble skrev:

Har inga planer på att läsa igenom tråden igen, hittar inte ditt svar så utgår ifrån vad du har sagt tidigare.

Samtidigt saknar det betydelse, åker man Prius så blir ord överflödiga.

Nej, det kan jag förstå då det påvisar dina tillkortakommanden angående vad du skrivit i GTR inläggen.

Återigen, försök att hålla dig till ämnet istället för att så fort du får ett mothugg eller svar du inte gillar dra iväg åt ut på kanterna med enbart ovidkommande inlägg, det blir ingen diskussion när någon part har svårt att just föra en diskussion och börjar med taffliga försök till uppvigling istället.
För sakens skull, jag tar inte illa vid mig av vad du anser om en Prius, din åsikt är för mig totalt oviktig.

Komiskt att du säger det när du tom. startar en tråd om plastiga bilar tongue

Utveckla gärna vilken del av texten du anser komisk, det är inte så lätt för de som läser att förstå vad du syftar på från en text om 6 rader med mer än ett enda innehåll.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#114
evilaudio skrev:
HereComesTrouble skrev:
evilaudio skrev:

skillnaden e ju att den ÄR från -90..   man ska inte hoppa in i en bil från 2013 å de känns som att sätta sig i den bil från -90.

http://www.autoweek.com/galleryimage/CW … ockpit.jpg
Corvette Årsmodell 2013, likvärdigt och lika plastig som Jetta-90?

lite rött porrskinn så är de typ samma sak...

Snacka om att vara trångsynt..

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#115
Evildan skrev:
HereComesTrouble skrev:
Evildan skrev:

Nej, det kan jag förstå då det påvisar dina tillkortakommanden angående vad du skrivit i GTR inläggen.

Återigen, försök att hålla dig till ämnet istället för att så fort du får ett mothugg eller svar du inte gillar dra iväg åt ut på kanterna med enbart ovidkommande inlägg, det blir ingen diskussion när någon part har svårt att just föra en diskussion och börjar med taffliga försök till uppvigling istället.
För sakens skull, jag tar inte illa vid mig av vad du anser om en Prius, din åsikt är för mig totalt oviktig.

Komiskt att du säger det när du tom. startar en tråd om plastiga bilar tongue

Utveckla gärna vilken del av texten du anser komisk, det är inte så lätt för de som läser att förstå vad du syftar på från en text om 6 rader med mer än ett enda innehåll.

Du får helt enkelt göra som alla andra och läsa igenom allting igen, annars kanske du har någon person i din närhet du kan få hjälp av att förstå?

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
23 december 2013
#116
Snart är det nästan bud på att dela ut boxningshandskar till HereComesTrouble och Evildan big_smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#117
IceEyes skrev:
Snart är det nästan bud på att dela ut boxningshandskar till HereComesTrouble och Evildan big_smile

Jag skippar helst handskarna smile

679 Inlägg
23 december 2013
#118
Folk, håll er gärna till topic och snacka inte om andra problem en bil har, ex vanos på BMW.

Bilar som toppar plastigheten och den överlägset sämsta kvaliteten på plast, tycker jag utan tvekan är franska bilar; Peugeot, Citroën och Renault med andra ord. På listan kommer sen Ford, Cadillac och annat amerikanskt skräp. Vissa Cadillac är t.o.m sämre än PSA och Renault, det räcker med att man tittar på plasten så går den fan sönder.

Kia och Hyundai känns väldigt plastiga ja, men den plasten är bra att jobba med. Samma sak gäller Toyota, plasthög till bil men bra kvalité på plasten. VAG kan även ha rätt plastiga bilar, som Skoda, vissa äldre VWs och Seat. Varav sistnämnda har sämst plast av alla i VAG koncernen.

Detta är mina personliga erfarenheter jag har haft med nämnda bilmärken, jobbar dagligen med och ta bort och sätta tillbaka plastdelar på bilar så som lister, stolpar, torpedplaster, inredningar, dörrsidor och allting relaterat till sensorer, kameror och annat som finns i vindrutorna på bilar. Det är väldigt stor skillnad på passform och kvalité om vi jämför BMW, Mercedes och Lexus med något amerikanskt märke eller PSA och Renault.


Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 december 2013
#119
Constantine skrev:
Folk, håll er gärna till topic och snacka inte om andra problem en bil har, ex vanos på BMW.

Bilar som toppar plastigheten och den överlägset sämsta kvaliteten på plast, tycker jag utan tvekan är franska bilar; Peugeot, Citroën och Renault med andra ord. På listan kommer sen Ford, Cadillac och annat amerikanskt skräp. Vissa Cadillac är t.o.m sämre än PSA och Renault, det räcker med att man tittar på plasten så går den fan sönder.

Kia och Hyundai känns väldigt plastiga ja, men den plasten är bra att jobba med. Samma sak gäller Toyota, plasthög till bil men bra kvalité på plasten. VAG kan även ha rätt plastiga bilar, som Skoda, vissa äldre VWs och Seat. Varav sistnämnda har sämst plast av alla i VAG koncernen.

Detta är mina personliga erfarenheter jag har haft med nämnda bilmärken, jobbar dagligen med och ta bort och sätta tillbaka plastdelar på bilar så som lister, stolpar, torpedplaster, inredningar, dörrsidor och allting relaterat till sensorer, kameror och annat som finns i vindrutorna på bilar. Det är väldigt stor skillnad på passform och kvalité om vi jämför BMW, Mercedes och Lexus med något amerikanskt märke eller PSA och Renault.

Du vet om att din saab räknas som en amerikansk bil? (GM)

Har en 9-5 själv, den är betydligt plastigare än den amerikanska.

679 Inlägg
23 december 2013
#120
HereComesTrouble skrev:
Constantine skrev:
Folk, håll er gärna till topic och snacka inte om andra problem en bil har, ex vanos på BMW.

Bilar som toppar plastigheten och den överlägset sämsta kvaliteten på plast, tycker jag utan tvekan är franska bilar; Peugeot, Citroën och Renault med andra ord. På listan kommer sen Ford, Cadillac och annat amerikanskt skräp. Vissa Cadillac är t.o.m sämre än PSA och Renault, det räcker med att man tittar på plasten så går den fan sönder.

Kia och Hyundai känns väldigt plastiga ja, men den plasten är bra att jobba med. Samma sak gäller Toyota, plasthög till bil men bra kvalité på plasten. VAG kan även ha rätt plastiga bilar, som Skoda, vissa äldre VWs och Seat. Varav sistnämnda har sämst plast av alla i VAG koncernen.

Detta är mina personliga erfarenheter jag har haft med nämnda bilmärken, jobbar dagligen med och ta bort och sätta tillbaka plastdelar på bilar så som lister, stolpar, torpedplaster, inredningar, dörrsidor och allting relaterat till sensorer, kameror och annat som finns i vindrutorna på bilar. Det är väldigt stor skillnad på passform och kvalité om vi jämför BMW, Mercedes och Lexus med något amerikanskt märke eller PSA och Renault.

Du vet om att din saab räknas som en amerikansk bil? (GM)

Har en 9-5 själv, den är betydligt plastigare än den amerikanska.

Det är väl självklart jag vet det, men fortfarande är den inte i samma klass som Ford eller övriga GMs skit, även om Chevrolet blivit bättre. 9-5an (den äldre) är byggd med riktiga skruvar, tjocka aluminium lister, plastskruvar och clips i bra kvalité som håller för demont/mont om man gör som man ska, och väldigt stark och elastisk plast som torped. Jämförelse med dagens Ford och GM som har stenhård plast till allt, plastskruvar som är engångsgrejer och aluminium clips som sitter fast i en ännu plastigare hållare i dörrsidor etc. Jag säger inte att allting jämt går sönder bara för det är amerikanskt, men känslan man har när man arbetar med deras plastgrejer är att man måste vara extremt försiktig för att skiten inte ska gå sönder direkt.

Plastclips går ju sönder på många bilar, men det är å andra sidan en slitdel, och det är där kvaliteten spelar stor roll.

Det känns verkligen som amerikanska grejer är gjorda för att gå sönder efter bara några år, då man vill sälja en helt ny bil istället för att laga den gamla.



Sök