Folk, håll er gärna till topic och snacka inte om andra problem en bil har, ex vanos på BMW.
Bilar som toppar plastigheten och den överlägset sämsta kvaliteten på plast, tycker jag utan tvekan är franska bilar; Peugeot, Citroën och Renault med andra ord. På listan kommer sen Ford, Cadillac och annat amerikanskt skräp. Vissa Cadillac är t.o.m sämre än PSA och Renault, det räcker med att man tittar på plasten så går den fan sönder.
Kia och Hyundai känns väldigt plastiga ja, men den plasten är bra att jobba med. Samma sak gäller Toyota, plasthög till bil men bra kvalité på plasten. VAG kan även ha rätt plastiga bilar, som Skoda, vissa äldre VWs och Seat. Varav sistnämnda har sämst plast av alla i VAG koncernen.
Detta är mina personliga erfarenheter jag har haft med nämnda bilmärken, jobbar dagligen med och ta bort och sätta tillbaka plastdelar på bilar så som lister, stolpar, torpedplaster, inredningar, dörrsidor och allting relaterat till sensorer, kameror och annat som finns i vindrutorna på bilar. Det är väldigt stor skillnad på passform och kvalité om vi jämför BMW, Mercedes och Lexus med något amerikanskt märke eller PSA och Renault.