2774
Sök

Corrado G60 "dags att vakna"

Min corrado G60! Tanken var att få köra lite streetrace och vara på bilträffar med denna ;) Mer info i tråden!

VW frälst
74 880 Visningar
Uppdaterades senast 15 juni 2020
67 Inlägg
20 september 2014
trist att det ska vara spänt så in i he...te, men om du har nåt o värma med så lossnar det nog lätt, mycket trevligt med uppstart wink

Ta gärna en titt på mitt V40 projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290744
Puts e Fint

VW frälst
242 Inlägg
23 september 2014
Trådstartare
Fizher skrev:
trist att det ska vara spänt så in i he...te, men om du har nåt o värma med så lossnar det nog lätt, mycket trevligt med uppstart wink

så e det ^^

Nu har jag startat upp den iaf, och den går fint, tyvärr så övertempar den fortfarande, ska felsöka fläkten, relät och givaren.
fälgarna är på iaf och det blir tight bak, men lite valsning och sänkning så kommer det sitta som ett smäck! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/153/152542/152542-7c5ea05f0aa046434046a051f3d690ca.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/153/152542/152542-b0bcbee3d9def14c1e19fdcd1a468e22.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/153/152542/152542-45d0f0e8114a8925d581b900ddddca48.jpg

VW, om volket själv får wälja!

VW frälst
242 Inlägg
26 september 2014
Trådstartare
startade upp åbäket och den övertempar fortfarande,  drog loss kylaren och rengör den, sen blir det att spola systemet och varmköra den utan termostat.

har även fått20mm spacers fram gratis ^^  så u ska det valsas m.m. tongue

VW frälst
242 Inlägg
29 september 2014
Trådstartare
Håller fortfarande på med kylsystemet, ingen direkt framgång där, blir att kolla med VAG om dem har några bra idéer.
Under tiden ska jag byta oljetråget och oljan iaf

67 Inlägg
1 oktober 2014
Du tror inte det kan vara så att nån kylkanal i toppen är sprucken, eller hur känns kylslangarna? Hårda vid körning eller normala, går fläkten som den ska?

Ta gärna en titt på mitt V40 projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290744
Puts e Fint

VW frälst
242 Inlägg
1 oktober 2014
Trådstartare
Fizher skrev:
Du tror inte det kan vara så att nån kylkanal i toppen är sprucken, eller hur känns kylslangarna? Hårda vid körning eller normala, går fläkten som den ska?

jag tror att det är en igensatt kanal, den ryker inte, slangarna blir varma men inte "hårda" luktar inga avgaser i expansionskärlet, har ström fram till fläkt och till termokontakt, men fläkten går inte igång av sig sj...

MR Andersson
1 229 Inlägg
VW frälst
242 Inlägg
1 oktober 2014
Trådstartare
TheMan89 skrev:
Brygga termokontakten och kör fläkten manuellt?

redan gjort, ligger på 100C hmm

67 Inlägg
2 oktober 2014
prova kör i en flaska kylar-rens, så kanske det löser upp det som sitter fast någonstans, kan ju inte skada iaf, är termokontakten trasig eller elfel nånstans?

Puts e Fint

VW frälst
242 Inlägg
2 oktober 2014
Trådstartare
Fizher skrev:
prova kör i en flaska kylar-rens, så kanske det löser upp det som sitter fast någonstans, kan ju inte skada iaf, är termokontakten trasig eller elfel nånstans?

Har kört kylar rensning och termokontakten är bytt

133 Inlägg
5 oktober 2014
kanske ta av toppen och allt och kolla igenom. Även provtrycka och plana. Kan ju vara stopp i kanalerna som du inte kan se.

MR Andersson
1 229 Inlägg
5 oktober 2014
Känns otroligt med stopp i kanalerna.

Måste va nått annat?

Provtryck systemet?

Har du luft kvar i systemet?

VW frälst
242 Inlägg
5 oktober 2014
Trådstartare
TheMan89 skrev:

Måste va nått annat?

Provtryck systemet?

kört med locket uppe tills det slutat bubbla.

Sjostrand89 skrev:
kanske ta av toppen och allt och kolla igenom. Även provtrycka och plana. Kan ju vara stopp i kanalerna som du inte kan se.

hade velat slippa ta av toppen, och har inte prov tryckt ännu, tänkte göra d i veckan
Senast redigerat av Gbgarn (5 oktober 2014)

133 Inlägg
6 oktober 2014
Gbgarn skrev:
TheMan89 skrev:

Måste va nått annat?

Provtryck systemet?

Sjostrand89 skrev:

hade velat slippa ta av toppen, och har inte prov tryckt ännu, tänkte göra d i veckan

Har för mig att värmepaketet kan bråka med och göra så att det inte cirkulera. Även kolla så att remmarna är hårt spända så vattenpumpen verkligen cirkulera runt. Så dom inte är slappa

VW frälst
242 Inlägg
6 oktober 2014
Trådstartare
Sjostrand89 skrev:
Gbgarn skrev:
TheMan89 skrev:

Måste va nått annat?

Provtryck systemet?

Sjostrand89 skrev:

Har för mig att värmepaketet kan bråka med och göra så att det inte cirkulera. Även kolla så att remmarna är hårt spända så vattenpumpen verkligen cirkulera runt. Så dom inte är slappa

Stämmer bra det, har dock spänt och kollat remmarna och värme i kupén får  jag.  Kostar runt 1200 för ny packning, bult och planing  så det te bara att börja riva typ

133 Inlägg
6 oktober 2014
Gbgarn skrev:
Sjostrand89 skrev:
Gbgarn skrev:
TheMan89 skrev:

Måste va nått annat?

Provtryck systemet?

Stämmer bra det, har dock spänt och kollat remmarna och värme i kupén får  jag.  Kostar runt 1200 för ny packning, bult och planing  så det te bara att börja riva typ

om du ändå ska ha av skiten så lämna in den för planing + provtryck. Kul pris =/
ser du om det cirkulerar vatten i exp-kälet ? alltså att det kommer vatten in och ur den?

glöm inte gradskiva, momentnyckel o detta när du ska sätta tillbaka toppen o så smile även kolla så du får med papper på hur du ska skruva tillbaka det med grader och så.

annars häll i mer glycol (inte vatten) och se om det funkar.  kokar den bara eller försvinner det vatten också?

VW frälst
242 Inlägg
6 oktober 2014
Trådstartare
Sjostrand89 skrev:
Gbgarn skrev:
Sjostrand89 skrev:

om du ändå ska ha av skiten så lämna in den för planing + provtryck. Kul pris =/
ser du om det cirkulerar vatten i exp-kälet ? alltså att det kommer vatten in och ur den?

glöm inte gradskiva, momentnyckel o detta när du ska sätta tillbaka toppen o så smile även kolla så du får med papper på hur du ska skruva tillbaka det med grader och så.

annars häll i mer glycol (inte vatten) och se om det funkar.  kokar den bara eller försvinner det vatten också?

Plana toppen kostar 300 - 400 kr  och jag har cirkulation i kärlet.

Papper på hur det ska dras och moment har jag smile

133 Inlägg
6 oktober 2014
Gbgarn skrev:
Sjostrand89 skrev:
Gbgarn skrev:

be dom även provtrycka om du inte har gjort det själv smile (menar inte sådan man sätter på glycolbehållaren :p )

större fläkt? annars tror jag alla sitter som frågetecken yikes om inget hjälper mer

VW frälst
242 Inlägg
6 oktober 2014
Trådstartare
Sjostrand89 skrev:
Gbgarn skrev:
Sjostrand89 skrev:

be dom även provtrycka om du inte har gjort det själv smile (menar inte sådan man sätter på glycolbehållaren :p )

större fläkt? annars tror jag alla sitter som frågetecken yikes om inget hjälper mer

Jo jag sitter själv som ett frågetecken redan, har funderat på att ta Vr6 frontalkrock m.m. och köra med den bredare som har dubbla fläktar

133 Inlägg
6 oktober 2014
Gbgarn skrev:
Sjostrand89 skrev:
Gbgarn skrev:

Jo jag sitter själv som ett frågetecken redan, har funderat på att ta Vr6 frontalkrock m.m. och köra med den bredare som har dubbla fläktar

värt ett försök, bara testa på! Har inte läst din tråd så mycket innan men har du kollat så den går, fläkten som sitter på nu alltså yikes

Sök