Hallå!
Dags för att skriva av sig lite igen då.
en längre tid sen jag fick hem fina julklappen och efter jag rev motorn ren direkt och efter de så har de varit rätt dött pga lite olika saker utöver planeringen om vad jag ska köra med för grejer, hur jag ska göra, flytta om och dona. så blivit mer att man stått still.
visserligen skönt att ta en paus från allt och samla lite krafter innan man ska börja på skruva ihop allt igen efter hur de va förra sommaren.
Börjat på kunna bemästra CAD så håller på ritar upp lite egna grejer/design på vissa saker som jag ska försöka prova fram/utbeckla lite mer och se om de blir bättre, komme bl.a blir liten sak till spridarna och lite andra saker.
så får se hur de blir i slutändan.
Lite goda nyheter nu då!
har jag börjat på komma igång lite nu med bilen igen,
startskottet va idag då jag lämnade iväg blocket till firma som ska få lineborra för nya överfallen så man får dit dom och därefter gördeln. blev bara si så där 40mil tur/retur men de är de nog värt hoppas jag.
Så länge blocket är på massage så ska jag ta mig an topparna, ska byta kammar igen och prova på S4 oem istället för 2.8 sugkammarna för att få lite bättre mellanregister.
Kommer dock tappa lite toppeffekt men dessa kammar kommer nog passa mig bättre. återstår att se
Kul och få prova/labba sig fram lite så man får känna på båda dock inte helt fair då man mappade med trycklekage från 0,8bar och inte fått känna på hur bilen skulle gått om de varit helt tätt.
lite bilder från demonteringen av motornblocket, vev och överfall packade och redo för transportS4 topparna utan ventilkåpa och 2.8 sugtopparna med ventilkåpaPallen med blocket etc levererad för massageVa allt för mig!