vad är de för insug du köpt? tycker jag har letat med inte hittat något annat?
det är ett xcessive nedre insug då, finns ju flera alternativ elite rotary har också en version hur vida dom är bättre eller ej vet jag inte.. och projay då om man är gjord av pengar.. men xcessive är bra till oss med lite tajtare budget
Snajsigt.... men slangen till kopplingen va lurvig nå j-vulskt
slangen till bromscylindern menar du? kopplingen har fått sig en stålomspunnen.. men den är inte monterad ännu måste bygga om lite för slaven får inte plats när oljefilter pedistalen är på plats..
blev ju bra till slut. ska bara planas och börja montera skiiten
för övrigt har jag bokat mappning den 9e juni och hoppas på att allt ska flyta på fram till dess så man inte ska behöva skjuta fram det.. men har bara småskit kvar egentligen så ingen panik
nu har det hänt en del iaf.. fick bygga en dp. mest provosorisk 3" biltääma får duga sålänge
see på fan den passa tillomed.. tur igen
screamers kör vi också! ska väsnas så mycket som går!!
såhär ser de ut just nu.. men är lite småpill kvar. ska lufta slaven till kopplingen och modda olje påfyllnads röret sen är det bara slänga i kyl och allt.
pumparna
har för övrig an8 matning numera men inga bilder på det tyvärr det var allt för nu imorrn blir det förmodligen uppstart om allt flyter. piiz out
uppstarten gick bra och allt funkar som det ska.. dock blev det ingen mappning pga att min bbl inte fungerar.. så kan inte se hur fett/snålt den går och villl inte köra med den då.. hade ej tilgång till dragbil eller kärra heller så det får skjutas fram.. men men allt funkar och den går fint nu
tja gör en liten update.. har fått plana om grenröret ochlite skit för att få det tätt.. och efter det vart det lite för tajt mot insugen så byggde om turbons avgashus till vband.. nu lirar allt och på måndag är det mappning
här har däremot jag svetsat.. är väl inte det bästa men duger gott som hemmafixare jaa jag vet svetsa med flänsarna och klämman på bla bla nä det behövs inte blev tät och slog sig inte..
resultatet är jag nöjd med , får imellan handen lätt nu och får plats med turbomössa:)
Just det jag lindade ju grenröret och dpn också. använde mig av DEI grejjor såklart.
satte rf slangklommer istället för buntbanden men dom var smidiga att sätta medans jag var o handlade klämmorna haha.. dom rf buntbanden gillar jag inte därav varför jag kör slangklämmor
MAPPAT IDAG bilen går som en dröm skit nöjd med respons och även effekten som landade på 514hk på hjulen vid 1.4bar.. men avgassytemet vart lite smått så får bli 3,5" hele vägen sen.. men det blir nog till nästa säsong
stort tack till gzon som återigen gett mig fina siffror i bänken