2893
Sök

Vilken katalysator ska man välja

558 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
Undrar vilken katalysator jag ska välja till min bil. ägaren innan körde bara med vanlig katalysator vid besiktning och utan resten av tiden. Men vill gärna ha en katalysator som sitter där permanent. har kollat på hova och biltema där har dom iaf dom till rimliga priser.

Bilen är en Volvo 850 T-5R  med 3"helssystem bara chippad inget mer, så kan man köra med en 200-300cells katalysator eller ska man köra på en 100 cells? eller är det ingen skillnad om man inte går över tex 300hk?

Den som sitter nu 2.5"anslutning original känner man stryper bilen en aning.

Så vilken katalysator rekommenderar ni , ska klara besiktningar också smile

Alltså sport eller racekat? metallisk keramisk?

Mvh

32 Inlägg
30 december 2013
Köp en race kisse.

558 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
Okej, Duger Biltemas lika gott som alla andra? eller finns det billigare som är av kvalité?

32 Inlägg
30 december 2013
Vet inte hur bra biltema är.
Köp från kl racing. Dom är ganska billiga.

1 071 Inlägg
30 december 2013
Biltemas Race katt fungerar bra men köp INTE Sportkatt

Onödigt inlägg^^

558 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
bonden_no1 skrev:
Vet inte hur bra biltema är.
Köp från kl racing. Dom är ganska billiga.

partyvan skrev:
Biltemas Race katt fungerar bra men köp INTE Sportkatt

Okej tackar! Då blir det en racekisse då smile

1 298 Inlägg
30 december 2013
Jag har Kl Racings 100cells racekatt för under tusenlappen på min C70. Har inte besiktat med den än men har själv mätt upp avgasvärdena med riktig verkstadsutrustning och verkar okej. Tror den har lite klenare anslutningar från början men kapas om man vill uppåt 3" eller liknande då de är koniska. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

558 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
Okej jo priset var helt rätt smile men den är inte godkänd va? För dom har en som ser likadan ut fast svf/Fia godkänd, besiktningen lär ju inte kunna se skillnad men, vad är det för skillnad? Priset är ju nästan de dubbla hmm

Sök