3429
Sök

Hjälp min koppling fungerar inte

13 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
hej va ute å körde i går så helt plötsligt slutade kopplingen att fungerar har inget tryck i den luftade den i dag å trycket kom tillbacka sen bubblade till å trycket försvann nu har jag inte tryck alls å får inte någon vätska ut från nipplen när jag försöker lufta igen...va kan vara fel måste jag lufta på nått annart sätt eller

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
31 december 2013
ronny369 skrev:
hej va ute å körde i går så helt plötsligt slutade kopplingen att fungerar har inget tryck i den luftade den i dag å trycket kom tillbacka sen bubblade till å trycket försvann nu har jag inte tryck alls å får inte någon vätska ut från nipplen när jag försöker lufta igen...va kan vara fel måste jag lufta på nått annart sätt eller

Ingen stor läcka då? Kolla i bromsvätskebehållaren hur det ser ut, om det är vätska i den.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

13 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
hej jo jag bytte ut vätskan i dag till nu å det läcker inte någonstans vad jag kan se å det försvinner inte bromsvätska

13 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
men får inget truck när jag försöker lufta

BMW-Fantast!
249 Inlägg
31 december 2013
skulle tro att det är olja antingen under nippeln för slangen till kopplings-cylindern i oljebehållaren eller så är slangen av mellan behållare och cylinder.
om inte så är det en trasig cylinder som inte släpper in olja eller liknande.

EDIT: du kan även testa trycka luft i behållaren så du trycker ner oljan igenom cylindrar och liknande, är det helt tomt kan detta behövas.
Senast redigerat av dyem (31 december 2013)

13 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
men det konstiga är att innan idag när jag luftade kopplingen så fick jag tryck så att den kopplade men sen försvan det igen å nu får jag inte fram olja till nipplen hur jag än trapa på pedalen

BMW-Fantast!
249 Inlägg
31 december 2013
då måste du ha läckage någonstans, trycket försvinner inte av sig självt utan att det smiter åt något håll..

13 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
tänkte på det med innan men jag kan inte se att den läcker någonstans å det försvinner inte någon bromsvätska men tänkte prova det du sa om att ta en slang från däcket till bromvätskebehåålan å trycka ner oljan

13 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
är det någon som vet om man kan få det fenomenet när man byte oljan att man inte får upp trycket igen utan att man behöver lufta med hjälp att trycksätta behållaren eller trycka in olja bakvägen

BMW-Fantast!
249 Inlägg
31 december 2013
Tryck inte för mycket bara..

Sök