3157
Sök

Konvertera om min 940 ftt från automat till manuell

Syftet med det här projektet är att jag vill prova på något nytt och inte vill åka automat Det är första gången jag gör det här men det kommer säkert gå bra :)

26 016 Visningar
Projektet avslutat 6 februari 2014
25 Inlägg
5 januari 2014
Trådstartare
Kylare och intercooler dit satt nu å alla slangar å tryckrör så imorgon är allt klart smile

376 Inlägg
5 januari 2014
gillar starkt kardan wink

25 Inlägg
6 januari 2014
Trådstartare
Haha jag med xD får se vad vi hittar på nått med din kardan wink

376 Inlägg
6 januari 2014
Liinkaan skrev:
Haha jag med xD får se vad vi hittar på nått med din kardan wink

vi får göra schackrutor på min wink haha

25 Inlägg
6 januari 2014
Trådstartare
As coolt ju xD

25 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Har ett litet problem efter konverteringen så fort laddet kommer så slirar antingen lådan eller nått för det luktar inte bränd koppling eller nått har satt i ett kul lager vid svänghjulet
Tryckplattan kommer från en gl kan det vara problemet?? "/

241 Inlägg
9 januari 2014
Liinkaan skrev:
Har ett litet problem efter konverteringen så fort laddet kommer så slirar antingen lådan eller nått för det luktar inte bränd koppling eller nått har satt i ett kul lager vid svänghjulet
Tryckplattan kommer från en gl kan det vara problemet?? "/

Låter som lite olja på lamellen??? eller så orkar helt enkelt inte tryckplattan hålla imot smile

25 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Okej hur får man bort det? Hur vet man om man har en hårdare tryckplatta? smile

241 Inlägg
9 januari 2014
Liinkaan skrev:
Okej hur får man bort det? Hur vet man om man har en hårdare tryckplatta? smile

Typ torka av och rengöra svänghjul,tryckplatta och lamell med bromsrengöring/tinner
Är tryckplattan från en gl skulle jag satsa på att byta, till en förstärkt

25 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Okej får göra det imorrn men hur vet man om den är förstärkt ? Nått man kan se?

241 Inlägg
9 januari 2014
Liinkaan skrev:
Okej får göra det imorrn men hur vet man om den är förstärkt ? Nått man kan se?

Är det en Sachs tryckplatta så står det alltid ett 3- siffrigt nr någonstans på yttersidan. lär av de och googla på de smile

25 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Okej vet du typ vad det ska stå? Eller finns det många olika?sitter m47 låda i om det är till nån hjälp men det tror kag inte :p

2 121 Inlägg
9 januari 2014
Liinkaan skrev:
Okej vet du typ vad det ska stå? Eller finns det många olika?sitter m47 låda i om det är till nån hjälp men det tror kag inte :p

ta en tryckplatta från en turbo dom är lite hårdare

25 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Har hittat en tryckplatta nu från en turbo så ska prova idag hoppas det funkar ! smile

25 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
Någon som vet yttermåttet och inner måttet på kullagret som sitter vid svänghjulet där växelåds axeln går in? smile

25 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
I blocket* smile

25 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
Har bytt kullagret nu men det slirar fortfarande någon som kan veta vad det är för fel har en koppling å tryckplatta från en tic m47 låda tror där det är problem så ska prova med m46 men någon som vet annars? Det är ingen olja på koppling eller tryckplatta

321 Inlägg
11 januari 2014
Liinkaan skrev:
Har bytt kullagret nu men det slirar fortfarande någon som kan veta vad det är för fel har en koppling å tryckplatta från en tic m47 låda tror där det är problem så ska prova med m46 men någon som vet annars? Det är ingen olja på koppling eller tryckplatta

har du hydraulisk koppling ?smile

Vissa faller för Grupptrycket, Andra Laddtrycket

376 Inlägg
11 januari 2014
JonteWikman skrev:
Liinkaan skrev:

kan svara åt han å de är hydraulisk koppling ja tongue

321 Inlägg
11 januari 2014
robba91 skrev:
JonteWikman skrev:
Liinkaan skrev:

kan svara åt han å de är hydraulisk koppling ja tongue

okej då vete fan va d kan vara, han har väll ändå inte kopplingen för spännt då om de e hydrauliskt, om han inte gjort den där lilla staget mellan cylindern och gaffeln själv? smile

Vissa faller för Grupptrycket, Andra Laddtrycket

Sök