hejsan inte hunnit med mkt i garaget lyckades ha en riktig skit dag kväll natt.
(lite off från min bmw men bjuder på det)
Var till garaget och skulle byta Växel låda på min nya pendlar bil en golf 2a.
Började med att jag inte lyckades få loss v lådan så fick ta fram kapen och kapa loss den gamla
Sen efter ett tags trixande och kapande på den nya v lådan så fick jag dit den.
Svetsade fast fästet igen till v lådan, sen när jag monterar drivaxlarna märker jag att med bringarna e fel, så åker ut till min kompis och får tag i ett par drivaxlar från en golf diesel och monterar på dessa. Så märker jag att yttre drivknutarna är 1 cm för långa så tar och knackar ur dem och får dit allt, frid och fröjd tänker jag men så fel jag hade.
haha slutade med att jag hade lekage i ett kylar rör så svetsar den, får ihop allt startar bilen och stänger av. Städar undan i garaget och ska starta och åka hem då startar inte bilen...
Funderar allvarligt på att skrota bilen men rullar in den igen efter några fina finska svordomar och lokaliserar felet till en jord punkt till v lådan haha
Fixar till det och kör ut. Så kör jag ut och hör att uttrampnings lagret låter så nu återstår att byta ut den.. fy fan vilken start för den skit bilen
(tur att man har kompisar som hjälper en ända in i småtimmarna med.)
Lärdomen från den dagen är att man ska mäta och kontrollera ordentligt
ps denna dag slutade med att jag kom hem 5 min innan jag skulle upp igen och gå till jobbet hahaha.
ja lite bilder sa jag ju att jag skulle fixa på det jag lyckat åsta komma med bmw och här är lite bilder kanske inte dom roligaste men i alla fall nått att titta på
bussningarna från ett mer seriöst företag bara silent blocken som saknas
länkarmarna 1 lager färg ska på med 2 till så det håller
Golvet
fick med fel färg nyans från affären men det får duga ska ändå i med mattan
prov monterade coildesn så dom passar i fjäder benen