3964
Sök

Har en volvo 855 gle 1993 med en instrumentpanel med endast en klocka tänkte byta till en med färddator och tempmätare

225 Inlägg
5 januari 2014
Trådstartare
ja som sagt tänkte byta till en mätare med färddator och tempgivare. alltså en mätare där det står hur många grader det är ute och en lampa som tänds när det är under noll grader. hur ska man få till det här. jag antar att volvo inte har fördragit en tempmätare som känner av vad det är för grader eftersom det bara är en klocka tacksam för svar

2 452 Inlägg
5 januari 2014
Färddatorn visar:
* Klocka
* Yttertemperatur
* Extra trippmätare
* Medelhastighet
* Aktuell bränsleförbrukning
* Genomsnittlig bränsleförbrukning
* Antal km kvar till tom tank
det är vad färddatorn visar du har den gamla typen med flatsstift på ditt instrumenthus,alltså ett grått flatsstift...

döden kommer tillbaka

225 Inlägg
5 januari 2014
Trådstartare
ja det är ju vad färddatorn visar men går det att flytta över mätaren med färddator till min med bara en klocka

2 452 Inlägg
5 januari 2014
du slänger ut din klocka o så sätter du bara dit färddatorn,den sitter bara på 2 skruvar bak klockan o det gör färddatorn med

döden kommer tillbaka

225 Inlägg
5 januari 2014
Trådstartare
okej för jag satt i en som bara hade en temp mätare klocka och den där lampan som varnar för att det är under noll grader men då lyste bara 3 lampor på instrumentpanelen men satt man tillbaka den som bara hade klockan då lyste alla lampor som dom skulle igen

Sök