Hej min bil har blivit lite svår starta oftast efter den blivit varm. Och idag när jag stängd av bilen och skulle starta efter ett ärende så ville den inte starta.motorn gick runt men inget start.men efter 4 långa försök så hoppade den igång
Glömde skriva att nu senaste tiden så har det hänt en sak 2 gånger att gasen försvann och när jag rullade på min väg i ca 15km/h så försvann gasen och då stängde jag av bilen och startade den igen! då gick det att gasa igen
exakt liknande fungerade min, bytte spjällhus. Efter det blev bilen snabbare än förrut och fungerar som den ska. Problemet försvann om man lossade batteriet några minuter och sedan kopplade in den tillbaka, men felet uppstod igen efter x antal km.
jag köpte en obd 2 läsare och fick felkod P1633 Gasspjällanpassning - nödkörningsläge felaktigt Ledningar, spjällanpassning, spjällstyrmotorns lägessensor
äldre modeller har med vajer, nyare med elektronisk gasspjäll som styrs av en potentiometer vid gaspedalen. så jag är skeptisk om spjällhuset passar från 850:in
har bokat tid på bilia! läste av en ny felkod som verkar komma och gå P0335. Skulle tanka idag och skiten startade inte när jag var klar 10 min sen var jag iväg