Skolda skrev:
Dynamic_Bass skrev:
Skolda skrev:
Det hade jag inte tänkt
Det som ska göras med motorn är bla
-GLT Kammar
-GLT spjäll
-H-profilstakar
-19t ev 18t turbo.
-Nya lager
-Ev smidda kolvar
Sen ska ju allt se ut som nytt innan det är tillbaka i bilen igen
vanligtvis räcker det med att hona när du sätter i nya kolvar o ringar men du får inte bort vändkanten på vitfemmorna om de inte har gått typ 10k mil eller nåt
och då måste man borra 0,5 mm kanske 1mm annars förstör du de nya kolvringarna
och det är nödvändigt att fräsa upp vevhusvent när du trimmar annars så funkar det inte så bra
Btw s60/v70 osv har det orginal
Förklara lite mer hur det fungerar när man fräser upp vevhusventilationen
Och varför man ska göra det
i blocket under cylindern där är det som en ( (fast vågrätt) på varje sida av cylindrarna och där borrar/fräser man ett hål, gaserna evakuerar mycket snabbare när man gör så, är inte jätte duktig på sånt här
hoppas du förstår