3171
Sök

Audi s6 2.2 -95 Har stannat ofta senaste tiden, nu stendöd.

99 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
#1
Har kört osäkert sista 2 månaderna, den brukar tvärdö när jag kör landsväg i nån sekund typ. och när jag startar bilen kan den inte alls starta, väntar jag nån minut startar den direkt..
Några gånger har den dött när jag kört fort och jag har försökt "rulla"igång den från 6an och ner till 2an, går inte. Men  direkt jag startar på nyckeln har den hoppat igång. Gick alltså inte motorbromsa igång den, men med nyckel gick det yikes

och nu när den inte startar alls, när jag försöker starta visar ute-tempmätarn -45 grader och utropsteckensymbol kommer fram för bromsarna, men har fullt i bromsvätska,

även nyckel-kodnings lampan slocknar efter 3 sekunder när man slår på tändningen som den ska göra. 

Har kollat och bilen får soppa.  Vad tror ni det kan vara??

Sothora <3
1 201 Inlägg
7 januari 2014
#2
du har två tändsteg på torpedväggen. Någon av dom kan de va

Bildemonterare samt egen verkstad. !

99 Inlägg
8 januari 2014
Trådstartare
#3
menar du tändboxen typ? bakom passagerarfötterna

Sothora <3
1 201 Inlägg
9 januari 2014
#4
nä.. följ kablarna från tändspolarna

Bildemonterare samt egen verkstad. !

99 Inlägg
13 januari 2014
Trådstartare
#5
Skulle gärna få andra tips och inte prov köpa nytt direkt.

Har försökt kolla vag-com koder men datorn hittade inte motorn, men den hittade andra enheter i bilen.

Kan detta bero på något? att något speciellt är trasigt eftersom den inte hittar motorn??

99 Inlägg
15 januari 2014
Trådstartare
#6
jag böt säkringen vid styrboxen, den hade gått. så nu startar bilen och går bra:)

Får dock vänta och se om glappet kommer tillbaka, då provar jag kolla felkoderna igen:)

99 Inlägg
20 mars 2014
Trådstartare
#7
nu har det blivit mycke värre. dog 5 gångerpåväg hem från jobbet 1 mil.

även när jag slutade harva på startmotorn så röck de till i startmotorn en kvarts sekund utan att jag gjort nått, instrumenteringen blinkar och avgasknallar,

fick igång den till slut efter 2 km börjar den rycka som fan i 500 meter sen dog den, sen går den starta igen efter ett kort tag..

säkringen hade ju gått ovanför styrboxen, kanske min styrbox är knasig??


Sök