Uppdatering från förra veckanBlev en tripp till Motala för att spendera en vecka med en go vän till mig. Bilen skulle dippas var tanken och så blev det..
Bilen har blivit lite ompysslad och den så kallade "make-overn" blev av. Resultatet? Nja inget vidare tyvärr, men jag har nu lärt mig en hel del om Plasti Dip.
Allt ska göras om inom en snar framtid och tills dess får den se ut som följande..
Blev inte jättemycket bilder tyvärr (jag var less på't så jag orkade inte fota helt enkelt) men till nästa gång blir de förmodligen mer bilder
Bilen är grundligt tvättat och står parkerad i det temporära "lackbåset"
Denna togs någon gång mitt i dippandet. Här börjar jag och min vapendragare ana oro.. Sprutan lever sitt egna liv och jag får en knepig känsla i magen...
Dippen är tunn.. Väldigt tunn..
Vi körde på och beslöt oss att titta på resultatet morgonen efter..
Här maskerade vi av och trots den tunna dippen var jag sugen på att få ut den i solen.
Rullade ut "pärlan" och begrundade vårt misslyckande. Det var flammigt och TUNT! Detta trots att vi förberedde första lagret tunt så att nästkommande lager sätter sig och dessa givetvis tjockare.
I ren frustration av hur skör dippen var så rullade vi in den igen... Dålig idé. Vi insåg att färgen som ska läggas på efter det första lagret ska vara så tjock satt man nästan tror att det ska börja rinna. Vi behandlade dippen felaktigt. Lesson learned. Slutresultatet blev nedanstående, flammigt och jäv**t.
Så.. Många svordomar och lärdomar senare..
Efter första tvätten. Dippen höll i alla fall
Och här ser vi hur flammig den är
Så, ja, projektet "dippa" ska göras om och jag ser faktiskt fram emot det. Jag har lärt mig en hel del om dippen nu så resultatet kan bara bli bättre
Juste! En före- och efter-GIF
Vi höres!
/Tommy