Vilka lirare vissa av er verkar ha varit med om
Har sålt några bilar och har då aldrig fått vara med om hot. Och de är ett par st billigare bilar. Att man får en jädra massa mail på billiga bilar är väl problemet, därför försöker jag undvika att sälja ett fordon som kostar under 60000 nu för tiden.
Peugeot 405 som var min första bil skulle jag sälja för hela 7000 kr. Var inte snygg någonstans och var sunkig förgasare. Kommer ett par utländska 30-35 åringar och kollar på den och tar sig en sväng med den på plats.
Han som ska ha den säger sitt bud och jag accepterar då jag bara ville bli av med den. Tror jag fick 5000 kr. Han slängde upp sitt körkort och pengarna på huven direkt och lät mig skriva papperna för han skrev inte så vackert sa han.
Snabbt och enkelt. Hörde aldrig mer av dem så de var nog nöjda.
Nästa bil jag sålde på blocket var en Celica 92 GTI. Kom en del svenskar och titta på den, en tjej i 16-17 års åldern ville ha den för att övningsköra med. Pappan följde givetvis med. Han var ju hopplös den gubben, svensson hette med.
Men den gick till någon som renoverade bilar och han polerade upp och bytta handbromsdetaljerna som skulle bytas och tjäna en hacka.
Värsta jävla affären jag var med om var min ena motorcykel en nästintill pedantiskt skött Honda cbr 600F från 1996.
Enda problemet med denna skönhet var att kamkedjan knacka lite när motorn var kall vilket jag informerade pågen om flera gånger.
Nya däck, nytt drivpaket och nyputsad.
Pappan var en allvetare och han klagade på knackandet, vilket jag kanske nämnt 10 ggr. Sen så var de de ena och de andra.
De roligaste han sa : Ja sen vill jag gå ner 2000 kr för att den måste strypas ju.
Jag: Ska jag sponsra din son med en strypning ? Då kan ni faktiskt sätta er i bilen och bege er raka vägen hem och lämna tillbaka hyrsläpet.
Men han ville ju allt ha den
Så den blev såld.
Men alltså aldrig ett enda hot eller krångel. Krånglar någon i telefon så gör man bara klart vad de är som gäller klart och tydligt. Om de inte accepterar så bestämmer man inga tider.