4262
Sök

Frågor om turbokonvertering i 740

6 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
Hej har en 740 GLE (mek insprut) 1988 som jag tänkte bygga något roligt av.

Har funderat på imellan att turbokonvertera motorn som sitter i elr köpa mig en b230fk/ft och bygga vidare på

Vad rekomenderas ? iaf jag köper mig en b230fk/ft , vad måste då göras/bytas för att den ska gå ? och hur är det med elhärvan ? är helt ute o cykla när det gäller el, måste hela härvan bytas elr hur går man till väga ?

om jag nu turbo konvertera motorn som sitter i , vad behöver inhandlas ca för att nå 250-270 hk ?

Är nybörjare när det gäller turbo osv så är riktigt tacksam för svar !

5 131 Inlägg
12 januari 2014
Om du letar på en knapp som det står sök på så lär du hitta 150st trådar och en veckas läsning i ämmnet och massor med info, tipps och trix smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

33 Inlägg
15 januari 2014
För dom hästkrafterna du är ute efter att uppnå i en sån motor kommer kosta mer än det smakar.
Du måste ha intercooler, turbo, chip, grenrör, oljeledning till turbo, spridare, växellåda som håller och tryckplatta, kopplingar, intercooler rör och massa massa mer. Det kommer kosta rätt mycket. Då är det bättre och köpa en volvo turbo orginal och göra lite med den.
Vill du få ut den effekten ur den motorn du har så måste du byta kolvar, stakar och hela baletten för det ska hålla.

Eller så köper du dig en bmw 525, 325 och turbo konverterar med fekzen chip och köpa begagnade delar till konvertering eller gå in på Klracing för delar till konverteringen. Det är mycket mer värt pengarna!
Men du kommer aldrig kunna regga bilen med turbo i en bmw om det inte är äldre modell. Men bara och ta bort turbon och besikta och hänga på turbon igen. Grymt rolig bil och mer pulver under huven.
Pma om du har frågor eller vill ha tips!

Sök