3605
Sök

GOLF 2 GTI 16V En hel renovering

Lack

Man ska köra vw
234 916 Visningar
Uppdaterades senast 9 april 2019
Man ska köra vw
640 Inlägg
10 september 2015
Trådstartare
Squidspeed skrev:
Inte så svårt när det står 1st blästerhuva på paketet.. wink

Det tänkte jag inte på att det ståd jag bara tog en bild. Ja helt rätt att det är en blästerhuva.

Man ska köra vw
640 Inlägg
11 september 2015
Trådstartare
Kommer en bild på den finna blästerhuva😀

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75947/75947-c7a792933cd71e2ebdeeed64c70a1af8.jpg

2 665 Inlägg
5 oktober 2015
Golf__GTI skrev:
Hejhej

Hittat två olika färger

Lånade en bild från Google men jag behöver hjälp vad det är för färgkod på bilen

Lite OT: Google har inga bilder! Det är bara en sökmotor som hjälper dig att hitta bilder på andra sajter.

Jäkla fint jobb du gör på golfen! Fortsätt så!!! Kommer bli kanonfin!!!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Man ska köra vw
640 Inlägg
2 november 2015
Trådstartare
Hejhej

Det var riktigt länge sedan jag skriv något här och la upp bilder på hur bilen ser ut. det var länge sedan man var i garaget och gjorde något på bilen.

Mvh figge

951 Inlägg
3 november 2015
när du börjar med bilen igen så kommer du inte kunne sluta big_smile ;D

Man ska köra vw
640 Inlägg
3 november 2015
Trådstartare
andreas_1996 skrev:
när du börjar med bilen igen så kommer du inte kunne sluta big_smile ;D

Var en runda i garaget ikväll och kollade på bilen.
Blästen jag köpte har inte funkat som den ska så skruvade i sönder den och kollade om det var något fel på den men hittade igent fel.

Man ska köra vw
640 Inlägg
3 november 2015
Trådstartare
Var en runda i garaget ikväll och kollade och det hände inte så mkt slipade vik lite rost.
Blästertanken har inte funkat så bra så fick skruva i sönder och kolla om det var något fel men hittade inget fel alls
Kommer tre bilder

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75947/75947-e1d8049937827624ba84235abff736a6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75947/75947-3261c360d8a6cba265e0e7166f8e5a00.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75947/75947-c34c887f682a0cee0c6232563986b2ac.jpg

Man ska köra vw
640 Inlägg
4 november 2015
Trådstartare
Hejhej på er alla som läser min projekt tråden
Sitter och tänker om man ska lacka bilen själv till början och köra så några år och spara ihop så man kan lämna in bilen till en lackfirmar.

Vilken färg tycker ni man ska lacka bilen i

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
4 november 2015
Golf__GTI skrev:
Sitter och tänker om man ska lacka bilen själv till början och köra så några år och spara ihop så man kan lämna in bilen till en lackfirmar.

Klart du ska lackera själv! smile jag har alltid tyckt rött passar sjukt bra på mk2, men då är ju risken att man blir "en i mängden". Funderar på att lackera min golf i gult, så där har du mitt förslag. GULT big_smile

Allmänt körd i huvudet

Man ska köra vw
640 Inlägg
4 november 2015
Trådstartare
FjonkeeN93 skrev:
Golf__GTI skrev:

Klart du ska lackera själv! smile jag har alltid tyckt rött passar sjukt bra på mk2, men då är ju risken att man blir "en i mängden". Funderar på att lackera min golf i gult, så där har du mitt förslag. GULT big_smile

Jag har hittat en snygg röd färg som heter NNP som jag har tänkt lacka bilen i

Man ska köra vw
640 Inlägg
5 november 2015
Trådstartare
Hej

Jag tänkt och tänkt om man ska lacka sin bil själv. Då får man brygga ett lackbox som är lätt att montera upp och lätt att montera ner. Vad ska man tänka på när man ska bygga ett lackbox då?

Man ska köra vw
640 Inlägg
9 november 2015
Trådstartare
Hej

Helgen var man i garaget en runda blev nästan klar med båda hjulhusen men ska ditt ikväll och göra klart måla den andra gången grundfärg. Kommer upp bilder på det&#128512;
Har räknat på att lacka bilen själv men köpa hem allt man behöver till det och göra det själv är det kanske inte värt de jobbet är kanske bättre och lämna den till en lackfirma som gör allt och det blir mycke bättre med.

Man ska köra vw
640 Inlägg
10 november 2015
Trådstartare
Hej

Blev en liten rund i garaget igår och grundmålade klart båda hjulhusen och motorrummet&#128512;
Kommer upp bilder sen

Jag har hittat en sida som säljer billack och sidan heter tipor.se är det någon som har köpt från den sidan

Man ska köra vw
640 Inlägg
11 november 2015
Trådstartare
Hej

Är det någon som har köpt något ifrån denna sidan
http://www.bilhuset-bildelar.com

Jag måste ha tips på hur man kan bygga ett lackbox

951 Inlägg
13 november 2015
jag har inte gjort det :p men sök lite på youtube någon där måste ju ha byggt en smile kul att det går framåt med bilen smile.

Man ska köra vw
640 Inlägg
15 november 2015
Trådstartare
andreas_1996 skrev:
jag har inte gjort det :p men sök lite på youtube någon där måste ju ha byggt en smile kul att det går framåt med bilen smile.

Jag har googlat upp hur man kan bygga ett lackbox i garaget. Ska lägga upp lite bilder på bilen

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
17 november 2015
Golf__GTI skrev:
andreas_1996 skrev:

Jag har googlat upp hur man kan bygga ett lackbox i garaget. Ska lägga upp lite bilder på bilen

det är ju jättelätt, det viktigaste är att allt skall vara tätt, filtrerat insug, och utsug skall finnas.
värmearmaturer för att få upp tempen i boxen samt hygieniskt smile

Man ska köra vw
640 Inlägg
18 november 2015
Trådstartare
Twins skrev:
Golf__GTI skrev:
andreas_1996 skrev:

det är ju jättelätt, det viktigaste är att allt skall vara tätt, filtrerat insug, och utsug skall finnas.

Okej plastade du in hela garaget eller du lackade i lackbox hemma igaraget?
Vad hade du för värmesensorer?

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
21 november 2015
Golf__GTI skrev:
Twins skrev:
Golf__GTI skrev:

Okej plastade du in hela garaget eller du lackade i lackbox hemma igaraget?
Vad hade du för värmesensorer?

det beror väl på hur man vill göra, men plasta in kan vara en bra ide om man har ett fint garage, neeh det är bara att stänga av värmearmaturerna när det blir för varmt men se till att ha en termostat föra tt kunna se över tempen

Man ska köra vw
640 Inlägg
11 april 2016
Trådstartare
Hejhej

Det var länge sedan jag skriv något här för det har inte hänt något på golfen alls.
Det sista jag gjorde på den var grudmåla motorrummet.
Ska försöka ta tag i det igen.
Det har varit mycket annat jag har gjort
Senast redigerat av Golf__GTI (11 april 2016)

Sök