2062
Sök

RB Bil Borås

Skåning
739 Inlägg
15 februari 2014
Thobbie80 skrev:
Evildan skrev:
turbodeath skrev:
26000 på den bilen o ser jag inte fel så har den ju blivit skrapad på sidorna ju om man tittar på bilder...

Före detta bulle, den har nog varit med om en del utanför krogar och andra nattliga upphämtningsplatser.

49000mil, något bör ju se nött ut wink

Jag funderar på varför det ligger ett helt knippe Comviq kontant i bildörren?

Kriminella brukar använda sig utav en hög med telefoner och kontantkort för att slippa bli spårade.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Evildan
16 februari 2014
Thobbie80 skrev:
Evildan skrev:
Thobbie80 skrev:
Är grymt intresserad av denna men den står ju på Lejonbilar i Borås och verkar med vara en skojarfirma.
http://bytbil.com/bilar/volkswagen/tour … AGLQLAA__!

Den hade rullat 18600mil vid bes december 2013, då borde det i fordonshandlingarna finnas minst ett kvitto angående växellådsbyte wink

Växellådsbyte så tidigt?

De Passater med 1.4l 150hk 220Nm gasmotor jag känner till och ibland även har kört ville ha ny växellåda mellan 4000-12000mil, alternativt koppling eller andra delar pga annat haveri i transmissionen.

Sök på DSG haveri eller dyl så kommer då hitta text om DerScheisseGetriebe som räcker för dig att läsa tills mänskligheten slutat köra bil och teleporterar oss istället wink

126 Inlägg
16 februari 2014
Trådstartare
Evildan skrev:
Thobbie80 skrev:
Evildan skrev:
Den hade rullat 18600mil vid bes december 2013, då borde det i fordonshandlingarna finnas minst ett kvitto angående växellådsbyte wink

Växellådsbyte så tidigt?

De Passater med 1.4l 150hk 220Nm gasmotor jag känner till och ibland även har kört ville ha ny växellåda mellan 4000-12000mil, alternativt koppling eller andra delar pga annat haveri i transmissionen.

Sök på DSG haveri eller dyl så kommer då hitta text om DerScheisseGetriebe som räcker för dig att läsa tills mänskligheten slutat köra bil och teleporterar oss istället wink

Va e de för skit bil som behöver byta växellåda efter 4000mil?och dsg är väll automat?
och vw på Lejonbilar är ingen passat utan en Touran
Senast redigerat av Thobbie80 (16 februari 2014)

Spännande män luktar diesel

2 452 Inlägg
16 februari 2014
undrar bara hur gick det med han som köpt en c5 eller hur det nu var

döden kommer tillbaka

12 Inlägg
17 februari 2014
Evildan skrev:
turbodeath skrev:
har för mig detta företag har varit uppe här på sidan förut med...om andra bilar med...

Stämmer bra, deras V70 där det ingår lammkött har förekommit i lustiga annonser.

http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_V7 … 11&w=3

Efter att tittat på deras annonser skulle inte jag sätta min fot där, hälften av texten är kopierad rakt av från något -manus- eller en annons skribenten förmodligen fått hjälp med att komponerad, och varför börjar var och vartannat ord med versal?

V70 stod nån tjomme och mekka med när jag var där. Den startade inte riktigt samt gick ojämnt som fan.
Skulle avråda alla som tänkt att köpa bil där att inte åka dit.

Evildan
17 februari 2014
Thobbie80 skrev:
Evildan skrev:
Thobbie80 skrev:

Växellådsbyte så tidigt?

Va e de för skit bil som behöver byta växellåda efter 4000mil?och dsg är väll automat?

Läs på om vad DSG är för en typ av växellåda.
Det är två seriekopplade automatiskt växlande manuella lådor enkelt förklarat.

Det är samma artiklar transmissionsmässigt i bägge bilarna.

126 Inlägg
17 februari 2014
Trådstartare
Evildan skrev:
Thobbie80 skrev:
Evildan skrev:

Där ser man..
Lär inte bli någon Vw ändå.

Spännande män luktar diesel

Evildan
17 februari 2014
Thobbie80 skrev:
Evildan skrev:
Thobbie80 skrev:

Där ser man..
Lär inte bli någon Vw ändå.

Klokt tänkt.

3 Inlägg
7 mars 2014
Hej, det var jag som köpte Citroen C5, och jag är en hon, inte han... ;-) RB bilar vägrar alltså att häva köpet med hänvisning till att jag köpt av en privatperson, den förre ägaren säger att han sålt bilen till RB bilar men de har inte skickat in papper om ägarbyte... dvs jag är så grundlurad. Har pratat med dom upprepade gånger i telefon och hela skiten är så förvirrat så ni anar inte. Den förre ägaren råkar ha bilverkstad och har nu bilen för lagning, det skulle ta ett par dagar och nu har det gått tio dagar. Senaste budet är att jag ska få bilen tillbaka, fixad, i eftermiddag. Tror det när jag ser det. Både han och RB bilar har sagt tidigare att jag ska få häva köpet men sedan tagit tillbaka det när jag kommit, med hänvisning till att de inte har pengar eller ansvar. Ja, de är kompisar... uppdaterar i eftermiddag.

2 452 Inlägg
7 mars 2014
fy fan,konsumentverket borde fasen göra nått åt det där...tycker man...

döden kommer tillbaka

3 Inlägg
7 mars 2014
Jag är så jäkla ledsen. Hur går man tillväga om jag vill göra något åt detta?  Boka tid med konsumentrådgivare? Vill inte att andra ska råka ut för dessa skojare...

2 452 Inlägg
7 mars 2014
kan ju funka o be nån tidning skriva om det då blir dom nog bättre tillmötesgående om du har tur...

döden kommer tillbaka

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 mars 2014
Pojkar och flicka(!) vi håller oss restriktiva med denna typ av trådar då vi inte vet vem som talar sanning eller ej och alla parter kan inte försvara sig på lika vilkor.   ...Ja även jag kan gissa, men vi vet inte säkert. Så jag låser som vanligt och hoppas ni förstår.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök