3642
Sök

Volvo t5 motorer

9 Inlägg
23 januari 2014
Trådstartare
#1
Hej!

om t5:an är automat från början och man vill ha den manuell i en 740, behöver man ha annan kabelhärva och svänghjul (eller liknade) då för att få motorn att lira med en m90H låda då?

Eller är motorn samma som en manuell?

tacksam för svar! big_smile


70 Inlägg
23 januari 2014
#2
Motorn i sig är väll densamme, vad jag har hört så är det mycket mer pill med elen från en automat än manuell, så om du kan, satsa på en manuel

9 Inlägg
23 januari 2014
Trådstartare
#3
Andersson_673 skrev:
Motorn i sig är väll densamme, vad jag har hört så är det mycket mer pill med elen från en automat än manuell, så om du kan, satsa på en manuel

Jag skulle kunna tänka mig att det är så, men man blir ju så sugen på att slänga i en i bilen!


773 Inlägg
23 januari 2014
#4
Förstör inte en till 16v i fint skick dem börjar fan bli ovanliga köp en sketen gl eller något o konvertera istället:)


46 Inlägg
23 januari 2014
#5
maxelito skrev:
Hej!

om t5:an är automat från början och man vill ha den manuell i en 740, behöver man ha annan kabelhärva och svänghjul (eller liknade) då för att få motorn att lira med en m90H låda då?

Eller är motorn samma som en manuell?



tacksam för svar! big_smile

Nej, du behöver ingen annan kabelhärva! Komplettera med svänghjul och koppling från t5 manuell! Klart!

Andersson_673 skrev:
Motorn i sig är väll densamme, vad jag har hört så är det mycket mer pill med elen från en automat än manuell, så om du kan, satsa på en manuel

inte mer pill alls, några kablar mer att rensa bort om man nu vill göra det, dock inget måste! Och sedan koppla om starttillslaget(1kabel) som går genom automat härvan!

Jrc.nu

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
23 januari 2014
#6
Som sagt, inga större problem, bygel på startspärren och löda in backlampan i automathärvan sedan är det klart...


46 Inlägg
26 januari 2014
#7
Xoff skrev:
Som sagt, inga större problem, bygel på startspärren och löda in backlampan i automathärvan sedan är det klart...

Backlampa? Behövs inte lödas in någon! Du använder dig inte av någon backlampa i 850 manuellhärva heller!

Monterar du i en tex 740, 940 så har du ju redan backlampe kontakten klar vid växellådan!

Jrc.nu

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
26 januari 2014
#8
Lageron skrev:
Xoff skrev:
Som sagt, inga större problem, bygel på startspärren och löda in backlampan i automathärvan sedan är det klart...

Backlampa? Behövs inte lödas in någon! Du använder dig inte av någon backlampa i 850 manuellhärva heller!

Monterar du i en tex 740, 940 så har du ju redan backlampe kontakten klar vid växellådan!

Aha! ok! men nu pratar vi ju 850/v70 automat härva, då sitter ju backlampan i härvan till automaten, (då automatlådan på 960 och uppåt inte har separat backgivare) men ifall 740in i fråga är manuell så har du ju rätt i att man behåller det från 740 härvan...


46 Inlägg
26 januari 2014
#9
Xoff skrev:
Lageron skrev:
Xoff skrev:
Som sagt, inga större problem, bygel på startspärren och löda in backlampan i automathärvan sedan är det klart...

Backlampa? Behövs inte lödas in någon! Du använder dig inte av någon backlampa i 850 manuellhärva heller!

Monterar du i en tex 740, 940 så har du ju redan backlampe kontakten klar vid växellådan!

Aha! ok! men nu pratar vi ju 850/v70 automat härva, då sitter ju backlampan i härvan till automaten, (då automatlådan på 960 och uppåt inte har separat backgivare) men ifall 740in i fråga är manuell så har du ju rätt i att man behåller det från 740 härvan...

Vi snackar 850 härva inte V70, den använder man sig inte av!

Man behöver inte blanda in nån backlampa i härvan alls! Oavsett om man kör manuell eller automat härva! smile de där med 960 automatlåda förstår jag inte heller varför du blandar in?! smile

Jrc.nu


Sök