Sundhoolm skrev:
mange_240 skrev:
skruva i en smörjnippel och pressa ut dem med fettsprutan, rengör sedan oken noga med thinner så du får bort alla rester av fettet. Varför skulle de vara något fel på att använda dom oken? Putsa upp kolvarna och smörj dem med gummifett, och sätt ihop så kommer de fungera utmärkt sedan!
Tack för tipset! Men tänkte på kolvarna. Dom jag har fått ut är lite knottriga om man kan säga så? Från rosten då asså.. Kommer inte de kanske påverka tätheten hos kolven ganska mycket?
LocKtra skrev:
Värme skulle jag gissa funkar bra annars:)
Värme kan enbart fungera om jag skulle stänga in någon form av vätska eller gas som expanderar något oerhört vid värme så det bildar ett tyck i oket. Använda värme som man gör med skruvar fungerar inte då oken och kolvarna måste vara härdade på något sätt så de inte expanderar när det blir varmt. Om de skulle expandera skulle ju bromsarna sluta att fungera ganska fort:) Det är min tanke i alla fall, sen om det stämmer har jag inget underlag för!
Sorry, jag läste inte texten nog, trodde det va bromsskivorna som var fastrostade, sorry! Hoppas det gick bra för dej:)
There's no need to fear, UNDERDOG is here!