3295
Sök

Tänkte byta till drivaxlarna från en manuell 850 till en automat har inte hittat några exakta svar om det är passar?

367 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
Ja som sagt tänkte ta drivaxlarna från en volvo 850 med manuell låda till min nya 850 med automat låda. jag vet att manuella har grövre men dom har ju samma splines. så dom passar ju eller ? Skulle det bli obalans eller är dom längre eller bara någon bra anledning till att dom inte passar ? smile

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
29 januari 2014
Expert skrev:
Ja som sagt tänkte ta drivaxlarna från en volvo 850 med manuell låda till min nya 850 med automat låda. jag vet att manuella har grövre men dom har ju samma splines. så dom passar ju eller ? Skulle det bli obalans eller är dom längre eller bara någon bra anledning till att dom inte passar ? smile

Vet inte riktigt hur det är på 850 men V70n så är det olika längd på dem. Kolla det till att börja med.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

Fri fart för ett fritt folk!
14 287 Inlägg
31 januari 2014
kan skilja beror lite på vilken sida men stämmer längden så är det inga problem.

tror jag kört så förut på någon bil.

ett tips släpp skruvarna inne på motorbalken INTE kulleden eller fjäderbenet.

alla påstår att det är fel sätt men det är värt det för då slipper man ställa framvagn och eller krångla med spindelleden.

Kör fort så hinner inget hända...

2 452 Inlägg
31 januari 2014
det passar ,skiljer lite i längd på den högra sidan,men det har ingen betydelse,kört så på alla mina 850 när axlarna gått.....

döden kommer tillbaka

Sök