Då har man gjort sin första affär via garaget.org köp & sälj marknad. Denna gången fick det blir en uppsättning Xxr fälgar av person 307 här på garaget.
Det var alltså en uppsättning 18" xxr 530 lackade i chromium black. Riktigt fin färg som jag tycker stämmer bra överens med bilens färg. Bredd på framfälgarna är 8.75" med ET 35 och bak så är de 9,75" breda med ett ET på 20. Och de kommer sitta fast i bilen med nya racing hjulmuttar lackade i neochrome. Fram så åker jag dock på en liten 6mm spacerplatta p.g.a att fälgen tog i bromsoken och bak så får jag nog valsa in skärmarna lite om bilen ska sänkas. Tänkte från början att jag skulle slippa detta och bara strecha däckena men snubben på däckverkstaden sa att jag skulle köra på original dimensionerna istället för att det skulle vara svårt att få luft i stretchade däck. Och det är ju sant, men tycker ändå att en modern däckverkstad skulle klara det för att det var ju inte så brutalt utsträckta, men det var ingen större ide att tjafsa emot eftersom att de är dem som kränger och inte jag
Här kommer bilder på testmontering utan däck eftersom att de fortfarnade är kvar på däckverkstaden, men bilder kommer när jag fått hem de^^
XXR 530, ET 20, Bredd 9,75"
XXR 530, ET 20, Bredd 9,75"
Testmontage! Vad tror ni?