Du verkar göra det rätt med luftning osv...
Har du provat pumpa/känna tempen på både övre och nedre kylarslang, lika varma? Om vattenpumpen är paj borde det inte gå runt någon vatten, termostaten antar jag kan öppna även med ångor?? Men du borde ändå märke temperaturskillnad på slangarna vid varm motor.
Vad menar du med att den inte kokar vid 100-110 grader? Nålen bara stannar där eller?
Vilken öppningstemp har din termostat?
På BMW är det väldigt vanligt att det kan sitta ett skovelhjul av plast på vattenpumpen... denna kan i sin tur lossna från sin axel och orsaka noll vattenflöde...
Nu har jag en ett idiottrick också... rekommenderar inte att du gör det, men det kanske skulle funka om du kopplade loss övre kylarslangen (rikar den mot en hink eller nåt nedanför) och ber någon starta motorn... om vattenpumpen fungerar så borde det spruta (inte rinna) vatten ut ur slangen.
MVH / Martie
:: MartieCars.com ::..:..::.