Turbo-Fransson skrev:
DilluTioN skrev:
Turbo-Fransson skrev:
Där ser man! Hade faktiskt inte en aning om att de va så känsliga!
Lite lustigt faktiskt då jag går sista året på gymnasiet och utbildar mig till elektriker.. Och att vi nyligen gått igenom svagström och allt vad det innebär lite mer djupgående även på lysdioder och grejer... Känns stabilt...
Då har jag i alla fall lärt mig något nytt idag!
Fick faktiskt någon känsla av att du pluggade något sådant.. Ingen aning om varför egentligen..
Kanske skulle skriva en guide om det här, men det tar så lång tid och man tjänar ju inte riktigt något på det..
Men led-lampor är ganska känsliga, att använda ett motstånd i sig är redan att "fuska". Egentligen bör man använda hela kretskort för att kunna göra det effektivare. Detta används dock mer när det gäller högre effekter.
ofta från 1w och uppåt., Så kallade "LED drivers".
Hahahah! Deja!
Du verkar va rätt kunnig du med inom detta, har du med gått någon liknande linje eller du jobbar kanske med det?
Nej, har med funderat på att skriva en guide till en annan grej för ett tag sen, men den hade blivit så lång så jag orkade inte
Nae jag är faktiskt självlärd, men tolererar inte att lära mig fel saker så jag pluggar som bara den om jag sätter mig in i något. Ligger några timmar framför datorn bakom mina kunskaper ^^
Håller även på att programmera kretskort till en varningsljusanordning jag tänkt bygga. Typ en kontrollenhet till olika LED-blixtljus som jag bygger själv. Då är sånt här ganska basic