3358
Sök

Kamaxel b230 f.

90 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
#1
Tjenare har en liten fråga jo vilken trim kam skulle ni rekomendera? Kör mestadels till jobbet men vill kunna gasa lite också.
Har planat en mm. Och extraktor har jag med. Tack på förhand. Tjao

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
90 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
#3
Tackar hur vass e h?

90 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
#4
Prata med kgtrim idag men han kunde inte rekommendera någon kam han var väl inte säljsugen eller något.

664 Inlägg
5 februari 2014
#5
H o vx/3 är väl ungefär lika vass , K drar ju botten...

90 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
#6
Ingen aning vet att v öppnar lika åt båda håll. Men vx3 är riktigt piss. :-P

Forummoderator
26 349 Inlägg
5 februari 2014
#7
Toddemannen skrev:
H o vx/3 är väl ungefär lika vass , K drar ju botten...

Haha förlåt men..nej nu har du väldigt fel.
Är så jäkla stor skillnad mellan vx/vx3 och H..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

90 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
#8
Finns det någon fakta om original trimkammar. Vill ha något vassare men det är bra med många tips. :-)

1 450 Inlägg
5 februari 2014
#9
köpte en kam på kyrkmotorsport till min f motor. ky112 tror ja den hette. riktigt härlig kamaxel

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

Forummoderator
26 349 Inlägg
5 februari 2014
#10
volvo_740_88 skrev:
Finns det någon fakta om original trimkammar. Vill ha något vassare men det är bra med många tips. :-)

Volvo 8V orginalkammar:

Modell   Lyftin   Lyftut   Durin           Dur ut    Overlap lobcin lobcut

M        9,5      10,5    232 0bt-52ab    230 44bb-6at    6   116   109
L        9,8      9,8     233 14br-38ab   233 46bb-6,5at  20  102   112
Y        10,35    10,35   232 11bt-41ab   232 41bb-11at   22  105   105         
T        9,94     9,9     225 9bt-36ab    218 39bb-0at    9   103,5  109,5
X        10,65    10,65   236 14bt-42ab   236 46bb-10at   24  104   108
VX       11,37    10,65   245 12bt-52ab   236 50bb-6at   18,5  110   112
A        10,5     10,5    241 14bt-45ab   240 50bb-10at   27   104   110
B        10,6     10,6    244 23bt-40ab   245 44bb-20at   44   99   102
V        11,37    11,37   245 15bt-49ab   245 53bb-11at   23   107   111
D        11,2     11,2    253 19bt-54ab   253 58bb-16at   35   107   111
K        11,95    11,95   253 22bt-50ab   250 61bb-9at   31,5  104   116
H        12       11,5    258 27bt-51ab   254 57bb-17at   44   102   110

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=106228

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

90 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
#11
xVolvo240x skrev:
köpte en kam på kyrkmotorsport till min f motor. ky112 tror ja den hette. riktigt härlig kamaxel

Man tackar får kika in där och glo. :-)

90 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
#12
H kam e ju rätt okey. :-)

664 Inlägg
5 februari 2014
#13
Mack skrev:
Toddemannen skrev:
H o vx/3 är väl ungefär lika vass , K drar ju botten...

Haha förlåt men..nej nu har du väldigt fel.
Är så jäkla stor skillnad mellan vx/vx3 och H..

Hehe okey , det är bara vad någon sa här förut som jag nappade upp det och de satte sig i bakhuvet tongue
Men de vettiga kammarna är väl A/K/V/Vx/3? Även om de skiljer dom emellan

Har M i min 45a nu , slött som f*n...

Forummoderator
26 349 Inlägg
5 februari 2014
#14
Toddemannen skrev:
Mack skrev:
Toddemannen skrev:
H o vx/3 är väl ungefär lika vass , K drar ju botten...

Haha förlåt men..nej nu har du väldigt fel.
Är så jäkla stor skillnad mellan vx/vx3 och H..

Hehe okey , det är bara vad någon sa här förut som jag nappade upp det och de satte sig i bakhuvet tongue
Men de vettiga kammarna är väl A/K/V/Vx/3? Även om de skiljer dom emellan

Har M i min 45a nu , slött som f*n...

Det beror helt på hur man vill ha registret.
Även om man kör sugmotor eller turbomotor.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

90 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
#15
Har en a-kam i nu slött.se vill ha någon som har gott botten drag och varvar fritt för original brukar dö vid 4500. :-(

Forummoderator
26 349 Inlägg
5 februari 2014
#16
volvo_740_88 skrev:
Har en a-kam i nu slött.se vill ha någon som har gott botten drag och varvar fritt för original brukar dö vid 4500. :-(

Personligen gillar jag K-kammen.
Den är ganska lagom och räcker långt, men som sagt - det är i mitt tycke.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

90 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
#17
Mack skrev:
volvo_740_88 skrev:
Har en a-kam i nu slött.se vill ha någon som har gott botten drag och varvar fritt för original brukar dö vid 4500. :-(

Personligen gillar jag K-kammen.
Den är ganska lagom och räcker långt, men som sagt - det är i mitt tycke.

Har du någon liggandes?

664 Inlägg
5 februari 2014
#18
Mack skrev:
Toddemannen skrev:
Mack skrev:
Haha förlåt men..nej nu har du väldigt fel.
Är så jäkla stor skillnad mellan vx/vx3 och H..

Hehe okey , det är bara vad någon sa här förut som jag nappade upp det och de satte sig i bakhuvet tongue
Men de vettiga kammarna är väl A/K/V/Vx/3? Även om de skiljer dom emellan

Har M i min 45a nu , slött som f*n...

Det beror helt på hur man vill ha registret.
Även om man kör sugmotor eller turbomotor.

Självklart!

volvo_740_88 skrev:
Har en a-kam i nu slött.se vill ha någon som har gott botten drag och varvar fritt för original brukar dö vid 4500. :-(

Tycker a kammen är rätt hyfsad , men känner att det skulle bli bättre om en turbo skulle kicka in...

Mack skrev:
volvo_740_88 skrev:
Har en a-kam i nu slött.se vill ha någon som har gott botten drag och varvar fritt för original brukar dö vid 4500. :-(

Personligen gillar jag K-kammen.
Den är ganska lagom och räcker långt, men som sagt - det är i mitt tycke.

Hur långt ungefär drar den egentligen?

90 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
#19
Med turbo så e a-kam goo. Men på gl lite bättre men inte tillräckligt för mig :-P

Forummoderator
26 349 Inlägg
5 februari 2014
#20
volvo_740_88 skrev:
Mack skrev:
volvo_740_88 skrev:
Har en a-kam i nu slött.se vill ha någon som har gott botten drag och varvar fritt för original brukar dö vid 4500. :-(

Personligen gillar jag K-kammen.
Den är ganska lagom och räcker långt, men som sagt - det är i mitt tycke.

Har du någon liggandes?

Tyvärr inte. Men finns säkert på Blocket eller liknande.

Toddemannen skrev:
Mack skrev:
Toddemannen skrev:

Hehe okey , det är bara vad någon sa här förut som jag nappade upp det och de satte sig i bakhuvet tongue
Men de vettiga kammarna är väl A/K/V/Vx/3? Även om de skiljer dom emellan

Har M i min 45a nu , slött som f*n...

Det beror helt på hur man vill ha registret.
Även om man kör sugmotor eller turbomotor.

Självklart!

volvo_740_88 skrev:
Har en a-kam i nu slött.se vill ha någon som har gott botten drag och varvar fritt för original brukar dö vid 4500. :-(

Tycker a kammen är rätt hyfsad , men känner att det skulle bli bättre om en turbo skulle kicka in...

Mack skrev:
volvo_740_88 skrev:
Har en a-kam i nu slött.se vill ha någon som har gott botten drag och varvar fritt för original brukar dö vid 4500. :-(

Personligen gillar jag K-kammen.
Den är ganska lagom och räcker långt, men som sagt - det är i mitt tycke.

Hur långt ungefär drar den egentligen?

K-kammen har jag original i min 240 GLT, och den tycker jag drar från runt 2500-3000 varv och uppåt, men jag har inte provat så noga.
Hade en H-kam tidigare i en annan motor, och den kändes ganska extrem, därav varför en K-kam känns ganska lagom.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök