Renovering av en Plymoth Valiant -66 i bättre pilsnerskick
Jag kände att det var dags för mig att skaffa min egna jänkare, så det blev en Plymoth Valiant v-100 -66, som jag köpte 40 mil hemmifrån. Nu ska jag rostlaga den, bygga elsystem och fixa inredningen. Tänkte att jag kunde fixa en... Visa mer
Jag åkte såklart dit i Vallen, lyckades hitta en chafför. Riktigt roligt var det och Vallen var nog glad att vara tillbaka på raggen. Juste, blev stoppad av snuten i natt och dom påstod att man inte fick köra bilen (fick nedslag på handbromsen på besiktningen dagen innan) hahah..
Nu är handbromsen fixad, så det blir ombes nån gång i veckan. Och meloditutan är snart på plats För övrigt så drar bilen mycket olja. Och upptäckte häromdagen att det läckte soppa från tanken, men hittade felet igår
oooops...
förresten, nämnde jag att lite av bladfjädringen ramla av precis efter besiktningen..? det va från höger bak, och bladfjädringen ser inte ut att vara helt frisk på den sidan. men det gick ju igenom bes så det är väl bara att tuta och köra ändå hehe
Det är en moparträff vid brostugan 25/7 sen cruising i stockholm city men då ser man väl dig i rättvik! Får se om jag får upp vallen, blir hjulinställning idag och bes på fredag. Ser du en californiavit 66 så tuta till
det kommer bli mustang till rättvik ist, vallen får vänta till sveavägen. blir så för att dom tydligen är lite kinkiga på ccw i år och inte vill släppa in bilar med dålig lack. och dessutom är framhjulen obalanserade så det skulle inte vara så roligt att åka så långt på motorväg.. men som sagt så kommer vallen få se stockholm nästa helg