Renovering av en Plymoth Valiant -66 i bättre pilsnerskick
Jag kände att det var dags för mig att skaffa min egna jänkare, så det blev en Plymoth Valiant v-100 -66, som jag köpte 40 mil hemmifrån. Nu ska jag rostlaga den, bygga elsystem och fixa inredningen. Tänkte att jag kunde fixa en... Visa mer
Jag kan ju lika gärna göra en tråd om min Valifjant oxå, eftersom det är den som får all uppmärksamhet hemma i garaget just nu. Jag köpte den i början av januari i år utanför Växjö, och körde 40 mil hem. Den hade då inte mycket till inredning, och efter jag hade börjat plocka ner den hittades rosthål lite här och var. Dessutom fanns ingen bakruta. Tanken är inte att göra den till någon finbil, men den ska iaf bli hel så den går igenom besiktningen
Idag blev det en tur till Grisslehamn för att köpa en bakruta. Blev två cragar ss fälgar oxå, visade sig dock när jag kom hem att det va fel bultmönster...
blev en shoppingtur på jula på vägen hem, och sen slängdes lite gammal plåt.
hmm, det där med bultmönstret verkar vara lite halvskumt. fälgarna jag köpte hade suttit på en dart, så det ska vara samma som valiant (alltså lilla bultcirkeln 5/4"). fälgarna som sitter på vallen nu ska vara från nån bmw, vilket inte borde passa.. någon tidigare ägare skulle kunnat ha bytt till stora bultcirkeln, men då borde bmw fälgar ändå inte passa. får nog mäta lite imorrn