Mogel skrev:
endorfinslaven skrev:
En rallybil som är byggd för grus snö o is på smala däck med lång fjädringsväg är bilporr.
Då vet jag att bilen är körbar och fullt fungerande.
Fast nu är du väl lite ute och cyklar?? Det beror ju på vart du ska köra bilen tex ta en rally bil i ett f1 race så är den höga bilen inte så bra längre eller?
Eller ta en F1 bil på semestern hur fort kan du köra med den på allmän väg ÖÖÖÖHHHHH
Dum kommentar grabben.
Antar att du kör sänkt bil o tror du får en bättre väghållning vid sänkning.
Vad som sker när du svänger med olika bilar pga av hundra olika anledningar kompenseras av chassieingenjörerna med infästningspunkter och längder på bärarmar i förhållande till hjulbas/spårvidd/offset osv osv.
Jag är inte ute och cyklar pojke lille !
Min rallyinspirerade rwd volvo har piskat porschar m3or subbor o hojjar på kurviga asfaltsvägar.
Varför jo inte fan har jag sänkt bilen utan anpassat den till dålig svensk väg.
På svensk skitväg där hör tex inte en Porsche hemma, kolla fjädringsvägen på Porschen och kör den på dålig Svensk väg över 200 i böjarna. Tror du Porschen sväljer ojämnheterna bättre än rallyprylar på en bruksbil...
Allt har sin tid och plats och jag vet att Porschen smiskar mig och min bil på en slät bana...
Men hur ofta åker jag bana vs landsväg,,, 99,99999% landsväg.....