Snabbast!.. eller?Äntligen lyckats få tag på en dubbel-DIN bur till Audinin, de är inte svåra att hitta bara till rätt pengar.
Hittade efter mycket sökande till slut en säljare i Tyskland som hade en bur till en billig peng, så då var det bara att slå till.
Nu till det tråkiga; DHL
De är är kvickare med bra marknadsföring än sina leveranser. Efter att paketet blivit inskannat och lämnat avsändaren har de lyckats skicka paketet fel i Tyskland två gånger innan det nu äntligen är någonstans i Sverige...
Bara att bita ihop och se glad ut samt hoppas att paketet är helt, en sned bur har jag ingen nytta av.
Nästa lilla undersökning blir vilka knappar som ska monteras i denna då original från 2005 inte alls passar på grund av att de är gjorda för singel-DIN logiskt nog.
Det finns tre alternativ, hitta knappar för 2-DiN från antingen 2005, 2009 eller 2011.
Alla har sina för- och nackdelar enligt följande:
2005
- Passar utan problem i korgen och är enhetligt med årsmodellen på bilen även om det är just dessa knappar som skiljer sig mest i interiören jämfört med faceliften 2009
2009
- Passar med lite flyt i korgen utan modifikation, ger mittenkonsolen utseendet av att vara från 2009
- Knapparna går att byta ut mot andra
- Drickahållaren ersätts med korthållare
- Korthållaren kan ersättas med ytterligare tre knappar så att den blir liksidig
- Knapparna har en tendens till att inte sitta rakt och med jämna mellanrum.
- En ensam kromad list under knapparna
2011
- Passar med lite flyt i korgen utan modifikation, ger mittenkonsollen utseendet att vara från 2011
- Knapparna är fast, går ej att byta ut (säger de i alla fall...)
- Varken kort eller drickahållare
- Knapparna sitter perfekt i förhållande till varande
- En kromad list över och en under knapparna
Det lutar ju då självklart mot 2009 eller 2011. Det måste gå på något sätt att anpassa 2011ans knappar och sitter de då bättre på plats så är det självklart bra mycket snyggare.
Det handlar väl mest om det finns en större prisskillnad mellan dessa två och tillgång, kan vara bra om man får tag i det inom rimlig tid...
Återstår att se när korgen väl kommer vilka knappar det blir
Var ut till Feltema i Västerås och köpte solfilm, rutorna sitter ganska bra till så det borde gå att få till även med billig film. Värmer man försiktigt med tex hårfön i stället för varmluftspistol så drar den inte ihop sig så jäkligt. Jag passade på att ta en helhetsbild på bilen när parkeringen ändå var tom rnt omkring.
------------------------------------------
------------------------------------------
Helt otroligt, medans jag sitter och laddar upp bilden så ringer det en tjej från posten som står med mitt paket hemma och undrar varför jag inte öppnar...
Normalt lämnar de bara en avi och lämnar in det på mataffärn, men hon tog sig tiden att slå en pling och kolla om jag var hemma eller i närheten! Tummen upp Posten (trodde aldrig att jag skulle säga det
). Fick försändelse ID:t via sms så att jag kan hämta den efter jobbet.
Intressant är att DHL tydligen körde paketet fram till införseln i Sverige och där efter har posten tagit vid, någon mer som varit med om detta?