En grej jag tycker vore ett smart drag ifrån arrangörerna vore att försöka fixa någon avspärrning av något slag så folket inte står på vägarna, visst, "alla" vill se bilarna bränna gummi där och ingen vill så längst bak, men varje träff så slutar det med att folket står nästan mitt i vägen för att försöka se något.
Bilar står och bränner gummi eller gör en burnout medans folket står så tätt att bilarna knappt ryms. Det e bara en tidsfråga tills någon gör en burnout, får fäste och rammar en folksamling. Denna gången hade vi tur och det va bara en liten quad, men vad hade hänt om det hade varit en av de stora pickuperna som va där å härja? hur många hade en sådan hunnit köra över innan föraren hinner få stopp på maskinen? och vem vill ligga under då den stannar? Och det e inte bara en stor jävla pickup som skulle kunna göra rikligt med skador, en sporthoj skulle om den får grepp sticka iväg som en projektil! och samma sak gäller de flesta fordonen där...
Och visst, arrangörerna frånsäger sig all buskörning, det vet vi, men ni vet oxå att den kommer att ske, så varför inte lägga energi på att få den så säker som möjligt? kanske ordna med polisen så att man får körfältet som är närmast Max avstängt och släppa en bil åt gången där så att de för leka kontrollerat? se till att folket håller sig på andra sidan mitträcket och få bort bilarna som härjar uppe vid parkeringen?
Då man arrangerar en så här pass stor träff så kan man inte blunda för det uppenbara problemet som alltid återkommer, så varför inte försöka bearbeta det?
Nu är jag inte bara en besökare utav träffen heller utan även en träffarrangör själv för en annan träff, och vid den kontakten som jag har haft med kommunen här hemma samt polis så har jag blivit informerad om att jag som arrangör kan hållas som ansvarig för det som sker på närområdet ifrån min träffyta så har ni otur så kan det leda till problem för er i framtiden om ni inte försöker få fram en bra lösning på det hela utan fortsätter och "blunda" för det.
Nu har jag sagt min åsikt, ni får gärna diskutera den
Vem tycker som jag? och vet tycker att jag e dum i huvudet?
men för övrigt så älskar jag denna träffen. om man bortser ifrån glaset på backen men den diskussionen kan vi ta en annan dag