Efter många års snackande och ikappljugande måste jag genomföra det jag länge tänkt och påstått. Göra bilen fin OCH snabbare med hjälp av 5,2 liters överladdad V8 gjutjärnsklump. Motivationen, tiden och pengarna har varit den... Visa mer
Nybesiktigad utan anmärkning. Bilen är en gång tidigare regbesiktigad med utbytt motor (ej vad för någon) effekt enligt uppgift 220kw. Det gör det ganska öppet vad som sitter i.
Fick tag i en uppsättning Mim Juventus 16x8 med et 10 idag. Synd bara att de har bmw:s bultmönster men det ska väl ordnas. Utöver det hade någon tok monterat 165:or på dem. bort bort bort!
Körde emmaboda motorfestival (fantastiskt fin tillställning med löjligt bra väder). Bekymmersamt med starten men ännu mer bekymmersamt med greppet i däcken. Åkte på tvären till 201 metersstrecket men jag var nöjd och glad då bilen höll dit, där och hem (6,5 mil enkel). 12.7 sek och 188 km/h med en usel sextifot på 2.33. Laddtrycket var som mest upp mellan 0.6 och 0.7 men då greppade det inget vidare längre. Kul var det iallafall.
Ska du köpa manton racing adapterspacers för att få på hjulen eller vilket fabrikat hade du tänkt?
Jobbar på mekanisk verkstad så jag sätter upp dem i fleropen och kör nytt bultmönster. Annars hade jag gjort egna spacers om det hade behövts men eftersom et är 10 behövs inte det. Kanske en tunn 3-5 mm fram för okens samt bärarmen skull.
Har beställt 2 st 225/50/16 däck häromdan så väntar ivrigt nu på att montera framhjulen. Bak blir det Mickey Thompson 255/50/16. Mer utrymme än så finns det inte. Och knappt det. (vinkelslip o svets) Dock inget hjulhuskapande.
De nya däcken passade perfekt och jag kunde inte låta bli att köra halvägs ut ur garaget bara för att kunna ta en bild. Bara till att samla ihop en stor hög med pengar så jag kan beställa bakdäck.