17 februari 2014
Trådstartare
japp det stämmer och alla tänddelar är köpta från bds och blivit beställda för min motor så inge knas där heller så de är inga biltema grejer.
japp brytar avståndet har jag kollat, 0,4 när den är högst upp på fördelarnocken.
har i och för sig inte mätit med tändningen av så kan inte svara säkert på det men då jag hämtar mina 12 volt från säkringshållaren på plats 3 så ska det ju inte vara konstant spänning på men får kolla imorgon så jag vet säkert.
på bosch spolen som satt förut så var det inget förbikopplingsmotstånd och inte heller på den andra spolen (tror de var en universal historia från biltema...)
de kablar jag har ut som alltså då i så fall har lyckats bränt båda spolarna är; spänning till spole=12v (ska de va jag hade som sagt 11,8v i tändläge) som går via säkringshållaren plats nr 3, en svart 1,5 kvadrats till kondensator, en röd 1,5 till instrumenthus och en 1,5 till varvreg.
nog för att jag inte är nån mekaniker men de här är ju helt otroligt! förstår verkligen inte vad som hänt och vad som är fel...
Senast redigerat av volvo_142_traktor (17 februari 2014)