En komisk historia om hur försäkringsbolagen utnyttjar oss försäkringstagare.
Jag har 2 bilar, en svensksåld och en import, båda är försäkrade hos IF (den ena genom bmwof).
Tror det var förra året då hade dom höjt premien på min importerade bil med runt 20%, ringer så klart och frågar hur om tänkt då - jag har ju trots allt 4 skadefria år hos dom med den bilen JAG anser att dom ska sänka inte höjja premien.
Svaret blir att importerade bilar står för en mycket högre kostnade för dom än vad svensksålda bilar gör, därför har dom höjt premien för dom.
Ok jag köper det om 25% av deras bilar står för 40% av kostnaderna så är det så klart orättvist för dom andra, därför har dom nu höjt premien för 25% av bilarna.
MEN då borde väll premien ha SÄNKTS på min svensksålda bil - eftersom dom importerade nu får betala mer....
MEN ICKE!
Nej, fan ta alla försäkringsbolag, speciellt if i detta fallet, tyvär sitter man ju i knät på dom och klarar sig inte utan

Försäkringsbolag och banker är gjorda utav ungefär samma skit, dom är för stora och har på tok för stora vinster för att någon någonsin ska kunna göra något åt dom.
Bara att knäppa upp byxorna och böjja sig fram!