lawless-racing skrev:
OBS långt inlägg
hej, jag har nu gjort en väldigt dum sak, och det vet jag själv så ingen ide att säga du borde inte ha körkort osv. vill endast ha lite hjälp med lite frågor.
jag fick blev av med mitt körkort 2 månader indraget, prövotid kvar dvs ta om hela körkortet.
detta pga av en hel del tidigare böter. dom drog kortet pga av osäkrad läst.
så nu häromdagen så skulle jag ut med en kompis, jag med dumma fan gick ut starta bilen, såg att rutorna va väldigt isiga så tog bort de värsta, (han bor 100 meter bort ca) tog bilen och rullade mot han, varpå polisen va ute och hamnade bakom mig, jag åkte in nästan precis brevid han, tvärs över gatan på en annan väg, stannade bilen, slet ur nyckeln och slängde den ibak, polisen kommer fram och frågar efter körkort, som jag givetvis slarvat bort.
sa till honom att mitt körkort är under omprövning fast de redan var draget. han gick och kollade, tog med sin kompis ut och så sa dom att ja du hade ju inget körkort, grovt olovlig körning alltså.
jag sa flera gånger att jag inte visste om att de var indraget, och att jag inte kör utan körkort, polisen svarade att de skiter vi i, eller ja den ene utav dom iaf.
polisen noterade inget utav det jag sagt, utan sen tog han fram sitt block, frågade erkänner du brott, jag svarade nej, han frågade har du kört bilen? jag svarade nej.
tror ni han anteckande vad jag sa innan med? han gjorde det inte på plats.
han kollade inte om det fanns några nycklar. eller något och stängde av bilen innan dom blåljusade.
han pratade något om att jag kommer bli kallad till station inom 2 veckor tror jag, och då kunde jag ändra eller tillägga ifall jag hade nått att säga. jag förstod inte riktigt vad han menade med detta.
tror någon att det kommer slippa undan denna missär? ex historia:
min kompis kom ner till mig, vi såg att rutorna va väldigt isiga, och vi saknade is skrapa så vi tog bort de värsta, men de var väldigt svårt att köra och precis utanför hans hus stannade han bilen för att springa och hämta en skrapa, direkt efter det började bilen rulla och jag hoppade fram för att dra i handbroms och lägga i växel, då kom polisen.
jag vill alltså ha alla knep i världen för att undgå detta, jävligt dumt av mig, men om det finns något sätt så snälla hjälp mig!
kan även tilläggas att jag har alla rutor tonade bak till på min bil och polisen såg aldrig att de va jag som körde.