2809
Sök

Hjälp! grov olovlig körning

6 Inlägg
18 februari 2014
Trådstartare
OBS långt inlägg

hej, jag har nu gjort en väldigt dum sak, och det vet jag själv så ingen ide att säga du borde inte ha körkort osv. vill endast ha lite hjälp med lite frågor.

jag fick blev av med mitt körkort 2 månader indraget, prövotid kvar dvs ta om hela körkortet.
detta pga av en hel del tidigare böter. dom drog kortet pga av osäkrad läst.

så nu häromdagen så skulle jag ut med en kompis, jag med dumma fan gick ut starta bilen, såg att rutorna va väldigt isiga så tog bort de värsta, (han bor 100 meter bort ca) tog bilen och rullade mot han, varpå polisen va ute och hamnade bakom mig, jag åkte in nästan precis brevid han, tvärs över gatan på en annan väg, stannade bilen, slet ur nyckeln och slängde den ibak, polisen kommer fram och frågar efter körkort, som jag givetvis slarvat bort.

sa till honom att mitt körkort är under omprövning fast de redan var draget. han gick och kollade, tog med sin kompis ut och så sa dom att ja du hade ju inget körkort, grovt olovlig körning alltså.

jag sa flera gånger att jag inte visste om att de var indraget, och att jag inte kör utan körkort, polisen svarade att de skiter vi i, eller ja den ene utav dom iaf.

polisen noterade inget utav det jag sagt, utan sen tog han fram sitt block, frågade erkänner du brott, jag svarade nej, han frågade har du kört bilen? jag svarade nej.

tror ni han anteckande vad jag sa innan med? han gjorde det inte på plats.

han kollade inte om det fanns några nycklar. eller något och  stängde av bilen innan dom blåljusade.

han pratade något om att jag kommer bli kallad till station inom 2 veckor tror jag, och då kunde jag ändra eller tillägga ifall jag hade nått att säga. jag förstod inte riktigt vad han menade med detta.

tror någon att det kommer slippa undan denna missär? ex historia:
min kompis kom ner till mig, vi såg att rutorna va väldigt isiga, och vi saknade is skrapa så vi tog bort de värsta, men de var väldigt svårt att köra och precis utanför hans hus stannade han bilen för att springa och hämta en skrapa, direkt efter det började bilen rulla och jag hoppade fram för att dra i handbroms och lägga i växel, då kom polisen.

jag vill alltså ha alla knep i världen för att undgå detta, jävligt dumt av mig, men om det finns något sätt så snälla hjälp mig!

kan även tilläggas att jag har alla rutor tonade bak till på min bil och polisen såg aldrig att de va jag som körde.

8 886 Inlägg
18 februari 2014
Varför inte säga som det var? Trött på folk som ska hitta på det ena efter det andra i stället för att stå för det man faktiskt har gjort.

Fotograf på tierpidag.se

6 Inlägg
18 februari 2014
Trådstartare
kan jag få svar på det jag ville ha istället. MVH

450 Inlägg
18 februari 2014
lawless-racing skrev:
OBS långt inlägg

hej, jag har nu gjort en väldigt dum sak, och det vet jag själv så ingen ide att säga du borde inte ha körkort osv. vill endast ha lite hjälp med lite frågor.

jag fick blev av med mitt körkort 2 månader indraget, prövotid kvar dvs ta om hela körkortet.
detta pga av en hel del tidigare böter. dom drog kortet pga av osäkrad läst.

så nu häromdagen så skulle jag ut med en kompis, jag med dumma fan gick ut starta bilen, såg att rutorna va väldigt isiga så tog bort de värsta, (han bor 100 meter bort ca) tog bilen och rullade mot han, varpå polisen va ute och hamnade bakom mig, jag åkte in nästan precis brevid han, tvärs över gatan på en annan väg, stannade bilen, slet ur nyckeln och slängde den ibak, polisen kommer fram och frågar efter körkort, som jag givetvis slarvat bort.

sa till honom att mitt körkort är under omprövning fast de redan var draget. han gick och kollade, tog med sin kompis ut och så sa dom att ja du hade ju inget körkort, grovt olovlig körning alltså.

jag sa flera gånger att jag inte visste om att de var indraget, och att jag inte kör utan körkort, polisen svarade att de skiter vi i, eller ja den ene utav dom iaf.

polisen noterade inget utav det jag sagt, utan sen tog han fram sitt block, frågade erkänner du brott, jag svarade nej, han frågade har du kört bilen? jag svarade nej.

tror ni han anteckande vad jag sa innan med? han gjorde det inte på plats.

han kollade inte om det fanns några nycklar. eller något och  stängde av bilen innan dom blåljusade.

han pratade något om att jag kommer bli kallad till station inom 2 veckor tror jag, och då kunde jag ändra eller tillägga ifall jag hade nått att säga. jag förstod inte riktigt vad han menade med detta.

tror någon att det kommer slippa undan denna missär? ex historia:
min kompis kom ner till mig, vi såg att rutorna va väldigt isiga, och vi saknade is skrapa så vi tog bort de värsta, men de var väldigt svårt att köra och precis utanför hans hus stannade han bilen för att springa och hämta en skrapa, direkt efter det började bilen rulla och jag hoppade fram för att dra i handbroms och lägga i växel, då kom polisen.

jag vill alltså ha alla knep i världen för att undgå detta, jävligt dumt av mig, men om det finns något sätt så snälla hjälp mig!

kan även tilläggas att jag har alla rutor tonade bak till på min bil och polisen såg aldrig att de va jag som körde.

du söker tips att "ljuga ihop" en scenario så uppenbarligen har du begått de brått dem sagt du gjort.
kan bara hålla med tidigare inlägg att såna här trådar är bara så patetiska.

de ska köras, olovligt de ska hit och de ska dit bla bla. men åker man dit ska de skapas "bölar" trådar efter tips och hjälp för att slippa straff för de man gjort.

lös de själv.

personligen värdes sätter man ju körkortet så väl att man aldrig sätter sig i dessa situationer
Senast redigerat av Henrik-N (18 februari 2014)

6 Inlägg
18 februari 2014
Trådstartare
gjort är gjort, inget jag kommer testa igen,

6 Inlägg
18 februari 2014
Trådstartare
ingen annan som råkat ut för de ?

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
18 februari 2014
Med tanke på ditt nick så finns det säkert anledningar till att poliserna var extra hårda mot dig och att det finns andra saker du har gjort för att dom ska hålla extra koll på dig, men det får vi väll aldrig veta.
För det andra:
Ta straffet som en man.
För det tredje:
Polisen är inte så dum så att dom inte går in och läser på garaget, denna tråden har säkert minst 1 polis redan varit inne och kollat i och kanske var den polisen från Alingsås. Vem vet? då kan tråden dessutom användas mot dig och eftersom detta är ett allmänt forum så är det helt tillåtet.

6 Inlägg
18 februari 2014
Trådstartare
detta nick gjorde jag idag, och vem sa att jag bor i alingsås bara för de står.

det finns ingen som vart ute för detta och klarat sig eller?

1 948 Inlägg
19 februari 2014
Du har alltså tänkt att neka till att du kört bilen? Varför tjatar du då med polisen om att du tror att ditt körkort INTE är indraget? - du har ju inte kört bilen säger du så varför skulle du då behöva ett körkort?

Sen så vet du ju om att ditt körkort är indraget, när mitt blev indraget (över post) så fick jag ett rekommenderat brev. Dessa går inte att neka till att man läst...

Bara att lära dig av ditt misstag, 6 månader extra brukar dom ta körkortet. Känns iofs skönt att veta att vi slipper dig på vägarna med dina igenisade rutor och osäkrade laster.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
19 februari 2014
Det kan man onekligen kalla maximal otur. Någon magisk och vattentät idéspruta är jag dessvärre inte denna tid på dygnet, men du kan ju alltid prova att skylla hela händelsen på Molgan för det har ju faktiskt fungerat tidigare: wink

http://www.expressen.se/nyheter/rattful … --friades/

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Saabifierad
2 031 Inlägg
20 februari 2014
Polisen ligger alltså bakom dig, de ser bilen köra, du svänger in på någon sidoväg, hur skulle du förklara vart "kompisen" tog väg? sedan har du redan babblat med polisen om ditt körkort så det känns som att du själv skjutit dig i foten.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

349 Inlägg
20 februari 2014
baltis skrev:
Du har alltså tänkt att neka till att du kört bilen? Varför tjatar du då med polisen om att du tror att ditt körkort INTE är indraget? - du har ju inte kört bilen säger du så varför skulle du då behöva ett körkort?

Sen så vet du ju om att ditt körkort är indraget, när mitt blev indraget (över post) så fick jag ett rekommenderat brev. Dessa går inte att neka till att man läst...

Bara att lära dig av ditt misstag, 6 månader extra brukar dom ta körkortet. Känns iofs skönt att veta att vi slipper dig på vägarna med dina igenisade rutor och osäkrade laster.

Haha precis vad jag tänkte på! lol

7 435 Inlägg
21 februari 2014
lawless-racing skrev:
tog bilen och rullade mot han, varpå polisen va ute och hamnade bakom mig, jag åkte in nästan precis brevid han, tvärs över gatan på en annan väg, stannade bilen, slet ur nyckeln och slängde den ibak, polisen kommer fram och frågar efter körkort, som jag givetvis slarvat bort.

.

om de låg BAKOM dig och du svängde in,, så såg de dig,, ganska solklart,,
du satt i bilen?? det var på en 50 väg i ett bostadsområde?? om ja på dessa frågor, så kan du lita på att de såg dig köra bilen,

5 131 Inlägg
22 februari 2014
Låter som du behöver få ditt straff och vara av med kortet ett par månader (hälst år) så du hinner mogna på dig lite och förhoppningsvis få lite vett smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

6 Inlägg
22 februari 2014
Trådstartare
jaja, e de sånna vi ska va då smile tonade sidorutor och bilen va isig, polisen var en bit bakom men tappade sikten en stund.  läste pols rapporten där dom skrivit att när dom stannade mig så satt jag på förarplatsen, ingen person sågs springa från platsen, mycket märkligt det är det som står. och jag nekade.

och nu då?
dom kontrollerade inga nycklar
dom anklaga mig för att ha tonade framrutor, hur fan har dom då sett vem som kört?
sen skulle dom kolla min last, och när dom inte hitta nått så sa dom
jaha, då blir de rapport för grov olovlig körning hur känns de?

jag försökte få kontakt med dom men de enda svaret jag fick var:vi skiter i vad du säger du har fått böter innan.
lyckligt vis kom 2 vänner till mig och hörde allt detta.

så nu får vi se vad som händer då era jävla surkukar som inte kan ge svar på några enkla frågor.

450 Inlägg
22 februari 2014
lawless-racing skrev:
jaja, e de sånna vi ska va då smile tonade sidorutor och bilen va isig, polisen var en bit bakom men tappade sikten en stund.  läste pols rapporten där dom skrivit att när dom stannade mig så satt jag på förarplatsen, ingen person sågs springa från platsen, mycket märkligt det är det som står. och jag nekade.

och nu då?
dom kontrollerade inga nycklar
dom anklaga mig för att ha tonade framrutor, hur fan har dom då sett vem som kört?
sen skulle dom kolla min last, och när dom inte hitta nått så sa dom
jaha, då blir de rapport för grov olovlig körning hur känns de?

jag försökte få kontakt med dom men de enda svaret jag fick var:vi skiter i vad du säger du har fått böter innan.
lyckligt vis kom 2 vänner till mig och hörde allt detta.

så nu får vi se vad som händer då era jävla surkukar som inte kan ge svar på några enkla frågor.

surkuk kan du va själv jävla snor unge, hur fan ska någon här kunna veta vad som händer ditt jävla straff...

ta ansvar för dina egna jävla handlingar istället!
Senast redigerat av Henrik-N (22 februari 2014)

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 februari 2014
Daniel, var ska vi börja.... Detta är någonting för din blogg på sin höjd.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök