hej tog ut min tändbox häromkvällen för att kolla om det va en guldbox för tänkte chipa den satte i boxen dagen efter och skulle vrida på nycken och startmotorn vill inte gå runt tar av boxen igen och sätter dit den igen tänkte om det va glapp eller något dock blev det inte bättre för de testa att rulla igång bilen och den starta uta problen åker till garaget titta om startmotorn fick någon ström med det fick den inte så koppla på en kabel på startmotorn och tog på plus och starta direkt... vad kan detta va för fel har det något med boxen att göra ? eller är det tändnings låset som har gett sig ? tacksam för svar
Ok. Då sätter jag en femtioöring på att det är slarvat med skarvingen av startspärrskabeln som gick via larmet till solenoiden och att du lyckades peta isär den när du bökade med tändboxen.
/Göran
vicceekung skrev:
Sharky skrev:
Har du eftermonterat larm i bilen?
/Göran
ajjemen med det ska va ut kopplat sa förra ägan
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Ok. Då sätter jag en femtioöring på att det är slarvat med skarvingen av startspärrskabeln som gick via larmet till solenoiden och att du lyckades peta isär den när du bökade med tändboxen.
/Göran
vicceekung skrev:
Sharky skrev:
Har du eftermonterat larm i bilen?
/Göran
ajjemen med det ska va ut kopplat sa förra ägan
det kan nog stämma mycket väl för det ligger kablar över allt. men skall man kunna starta bilen med ström till startmotorn så som jag gör nu då ?