Dags för mig att städa upp här lite. Jag joinade bara för att lösa er konflikt om vad som hänt.
Viruset är ett mycket gammalt virus. Problemet är att det finns så många olika versioner av viruset som gör att du måste veta exakt vilken version du har blivit infekterad av för att ta bort det.
Viruset opererar på följande sätt. Först, när du laddar ner filen, delas filen upp i två delar. En main del och en mindre del. Main delen börjar utan ditt medvetande skicka runt detta meddelande:
is that u?
<länk till viruset här>
Till alla dina kontakter. Sedan gör den mindre skada på din dator. Klicka inte på denna länk, även om det skulle se ut som en vanlig, komprimerad .jpg bild. Vad som händer är att "bilden" delas upp i två virusdelar, som inte alls är bilder.
Tänk på hur förbannat dum du varit om du faktiskt har tryckt på länken. Du ska aldrig trycka på MSN länkar, särskilt om det är från någon med svenskt huvudspråk som skickar på Engelska. Fråga alltid vad det är först.
Själv kontrade jag viruset på följande sätt. Min webbrowser är Opera. När jag frågat några gånger vad det var för något (och boten endast repeterade) kollade jag länken med Opera's säkerhetsnålsinställning. När jag såg vad den skulle öppnas med (MS-executer) blev jag väldigt misstänksam och lämnade genast siten. Opera laddar inte ner bilder för att man ska kunna se dem. Vad jag sedan gjorde var att starta mitt lilla program jag skrivit: Skriver tillbaka exakt samma meddelande ett antal gånger. Två upphöjt till 1024 gånger valde jag. Resultatet blev att när boten gång på gång sa "is that u?" svarades den med samma meddelande och till slut fick jag taggen:
#%%"&¤$$$$$$$$$$$$$$$ err serv def; && virtual memory out of bounds
Ett vanligt antivirusprogram med uppdaterad version tar enkelt bort viruset. Om du inte har ett antivirus program får du försöka att kila in dig i Regedit och ta bort local machine rötterna som kan finnas där. Men de flesta har ju något enkelt anti-virus så det bör inte vara alltför svårt att ta bort.