2731
Sök

Varning För Msn Virus!!!!

terazzi
20 november 2006
Hmm såg nåt liknande på nån som la upp en omgjord Chrysler sebring, i photohop eller projektsaken.. där det då med kom upp sån nej/ja som du sa micketuncer!!
Och det gjorde så min data laggade som fan o gick as slött..
Kan nån kolla upp det? det va väl nån som skulle fixa sin bil,och på dem bilderna så fick man sånt.. kan ju varna för det samtidigt då det garanterat med är ngt skit.. va en uppladdning via imagehack..där man laddar upp bilderna!

ICA-nisse
143 Inlägg
20 november 2006
Jag tror ju fortfarande på att ett uppdaterat antivirusprogram och en effektiv brandvägg löser det hela...

lundwall
20 november 2006
Ett tips är att inte köra Windows Live Messenger, så slipper man sånt här. Dessutom slipper man alla andra problem skiten medför. MSN Messenger 7.5 rullar på fint här efter att jag provade Live och fick ett helvete smile

Jag har inget antivirus, ingen brandvägg, och ingen antispyware igång. Det enda man behöver är folkvett och en bra konfad router smile

1 Inlägg
27 november 2006
Dags för mig att städa upp här lite. Jag joinade bara för att lösa er konflikt om vad som hänt.

Viruset är ett mycket gammalt virus. Problemet är att det finns så många olika versioner av viruset som gör att du måste veta exakt vilken version du har blivit infekterad av för att ta bort det.

Viruset opererar på följande sätt. Först, när du laddar ner filen, delas filen upp i två delar. En main del och en mindre del. Main delen börjar utan ditt medvetande skicka runt detta meddelande:

is that u? tongue <länk till viruset här>

Till alla dina kontakter. Sedan gör den mindre skada på din dator. Klicka inte på denna länk, även om det skulle se ut som en vanlig, komprimerad .jpg bild. Vad som händer är att "bilden" delas upp i två virusdelar, som inte alls är bilder.

Tänk på hur förbannat dum du varit om du faktiskt har tryckt på länken. Du ska aldrig trycka på MSN länkar, särskilt om det är från någon med svenskt huvudspråk som skickar på Engelska. Fråga alltid vad det är först.

Själv kontrade jag viruset på följande sätt. Min webbrowser är Opera. När jag frågat några gånger vad det var för något (och boten endast repeterade) kollade jag länken med Opera's säkerhetsnålsinställning. När jag såg vad den skulle öppnas med (MS-executer) blev jag väldigt misstänksam och lämnade genast siten. Opera laddar inte ner bilder för att man ska kunna se dem. Vad jag sedan gjorde var att starta mitt lilla program jag skrivit: Skriver tillbaka exakt samma meddelande ett antal gånger. Två upphöjt till 1024 gånger valde jag. Resultatet blev att när boten gång på gång sa "is that u?" svarades den med samma meddelande och till slut fick jag taggen:

#%%"&¤$$$$$$$$$$$$$$$ err serv def; && virtual memory out of bounds

Ett vanligt antivirusprogram med uppdaterad version tar enkelt bort viruset. Om du inte har ett antivirus program får du försöka att kila in dig i Regedit och ta bort local machine rötterna som kan finnas där. Men de flesta har ju något enkelt anti-virus så det bör inte vara alltför svårt att ta bort.

SSS -12
3 217 Inlägg
28 november 2006
Undrar om det drabbar mobilen när man har MSN igång på denna? :S

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

airbrush rookie
136 Inlägg
28 november 2006
har alltid msn på, har aldrig haft några problem, nu när jag kom hem så hade jag fått sånna länkar från 3 st!!! "is this you!?" sen nån länk, och 2 liknande kommer inte ihåg vad det stod men , fattade direkt att man inte ska trycka på en länk där nån BARA skriver på engelska och en konstig länk.. :p har ibland råkat trycka på liknande av bara farten men har aldrig hänt nåt,

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
28 november 2006
Fick det där för en vecka sen, klickade på länken, Kaspersky 6.0 skrek att det var ett virus och sen var det inte mer med det.
Rekomenderar det starkt, finns gratis på deras sida, det är beta än så länge, funkar svinbra!

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
28 november 2006
jag klickade på de där virus länken för länge sen men de hände inget men för polarna som öppnde de blev datorn cp de kom en massa pupups å skit ¨för en annan så fick han 120 virus typ wink

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Utanlem
895 Inlägg
28 november 2006
låter ju värre än herpes... jisses tongue

180 Inlägg
28 november 2006
men om man inser fakta... om det sprids till ALLA i din kontaktlista... så skulle de inte ta så jävla lång tid innan alla har det... eller? tongue

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

12 Inlägg
29 november 2006
Inte smidigt att göra en systemåterställning utan att göra backup. *poängtera*

If it's not a rotor, it's not a motor!

Piratpartiet
339 Inlägg
29 november 2006
Jag fick också nån länk skickad till mig fast utan text. Nyfiken som jag är så klickar jag på den, kom upp en vit sida i internetläsaren och inget mer hände. Börjar verkligen uppskatta linux smile

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
29 november 2006
Jag kan rekomendera NOD32 grymt stabilt, bäst i test i alla tester jag sett, ladda ner 30 dagars på www.eurosecure.com

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

1 414 Inlägg
30 november 2006
Köp en MAC så behöver ni inte bry er... big_smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Vw trimmare
2 995 Inlägg
1 december 2006
Founder skrev:
Köp en MAC så behöver ni inte bry er... big_smile

eller LINUX som är GRATIS och STABILARE än mac dessutom finns det virus till mac wink

En ska ska tillägas:

När folk skickar runt : Adda inte den här person då får du virus!
Ska det ignoreras Hoax är extremt vanligt på msn dvs försöka störta deras
servrar med överbelastning av att alla skickar runt en varning av nått som inte finns
så ignorera...btw störta servrarna via hoax har aldrig lyckats....

7 120 Inlägg
2 december 2006
Sparken2006 skrev:
Detta är också ett virus så får ni det här så klicka inte på det ... Min kompis råkade göra det så han fick virus ... Och nu håller hans msn på att skicka runt det så om ni nu får tex den här länken så klicka inte FFS...Har gjort mellanslag så att det inte blir en länk .tongue
(check   http : // machochip . ma.funpic.org/index.php?pic2038.jpg) .

Jag fick det viruset. Fick rensa hela skiten..

Det är en länk som det står:
"This is you wink check   http : // machochip . ma.funpic.org/index.php?pic2038.jpg)

39 Inlägg
8 december 2006
Är de de inlägget som står : "Is this you on this picture?" eller liknande??

The one that got away

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
8 december 2006
viruset har varit i mobil version i våras i 3G världen för dom som undrar..

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

13 Inlägg
8 december 2006
Hehe fick ett virus på msn och då stod det typ: LOL is this you:P sen en länk, så klart man e så jevla dum och trycker på den länken. Fick bara ca 1600 virus. Sen blev det lite jobbigt att inte komma in på windows och då var det bara och formatera
Senast redigerat av seeat (9 december 2006)

3 113 Inlägg
9 december 2006
skapligt mysigt med 1600 virus? big_smile

Semper Fi

Sök