Ska försöka slänga ihop en lite längre film och med bättre kamera än tidigare nu när det börjar vara hyfsat ljust på nätterna Har slängt i Vx3 kammen nu idag då jag som vanligt tröttnar på A-kammen efter ett tag då den inte vill komma igång riktigt någonstans i registret medans Vx3 spakrar till lite på dom högre varven. Ska försöka få tag på någon lite roligare eftermarknadskam eller en V-kam då jag hört att dom ska fungera bra. Måste också bygga in wg i downpipen snart eftersom den måste besiktigas innan sista juni. Hoppas bara att skiten går igenom med grenröret+turbon som sitter på nu
Då har man lyckats köra av en drivaxel igen som knäckte sönder hela diffen... Ska bygga lite stummare stag i bakvagnen så dom förhoppningsvis håller bättre, börjar bli trött på att byta drivaxlar och diffar nu...
Har även börjat fixa lite inför besiktningen. Så screampipen är indragen i downpipen nu och lite smågrejer är fixat, det som är kvar är att sänka laddtryck, byta spridare och svetsa igen en spricka mellan grenröret och wg. Ska också göra ett extra fäste så det inte spricker igen
Gjort om lite sen bilden är tagen men man ser hur jag gjort iaf
finns ju roligare saker än å byta drivaxlar... kul och intresant projekt å följa
Ja precis, och det suger ännu mer att jag måste byta diff varje gång också... Kul att du tycker om det! Har börjat bygga lite stag nu till bakaxeln som jag ska lägga upp här sen
finns ju roligare saker än å byta drivaxlar... kul och intresant projekt å följa
Ja precis, och det suger ännu mer att jag måste byta diff varje gång också... Kul att du tycker om det! Har börjat bygga lite stag nu till bakaxeln som jag ska lägga upp här sen
Släng gärna upp lite mått och hur du har gjort ☺
Släng gärna upp lite mått och hur du har gjort ☺
Det kan jag göra, har dock bara börjat med panhard/tvärstaget än så länge
I torsdags var det dags för besiktning och det som gjordes med bilen innan bes var att dra in wg i downpipen, byta spridare till Gula gl och plocka ur ventilen ur wg så den inte kan bygga något laddtryck. Bilen gick igenom blankt utan några bekymmer! Så nu ska jag skaffa fram lite material till att bygga ny momentbrygga till bakvagnen!
Senast redigerat av EmilFredriksson (27 juni 2015)
I Lördags var det dags för Linköpingsträffen igen! Fastnade på några bilder och lite på film. Dock så har jag sånt oflyt jämt så det aldrig blir hela filmer på min Men men kanske va tur det eftersom bilen låter som en symaskin med wg indraget i downpipe
Jaadu, det har inte hänt mycket alls med bilen förutom att jag höjt soppatrycket och åker numera på 1.3 -1.4 laddtryck kom till lkpg träffen den 29:e så får du se hut han går och låter nu