Till att börja med gör du helt rätt i att köpa en uppsättning r-däck! Blir oftast billigare, och för att inte tala om roligare, än att köra "vanliga" däck.
Federaldäcken du nämner gissarjag på är 595rsr, det är inget r-däck, det är ett semi-rdäck. Lite som att dricka en svag grogg, funkar... men inte mycket mer
![smile](img/smilies/smile.png)
Antar att det är din volvo du ska ha däcken till? skulle inte vilja rekommendera r888, dels så är min personliga uppfattning att dom slits snabbare än andra rdäck samt att dom heller inte har bäst grepp, det dom däremot är bra på är väta - men antar du inte ska köra så mycket med dom i regn? Dessa däck kräver dessutom en hel del camber, och det antar jag att du heller inte har så mycket på din bil? (eftersom du åker den till vardags)
Anledningen till att ganska många åker just r888 tror jag enbart beror på att dom har ballt mönster
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Jag skulle rekommendera dig kumho v70a eller michelin psc. camskill i england (googla) har väääldigt bra priser. Även värt att kolla efter begagnade däck, tänkt på att rdäck oftast inte har mycket mer än 5mm mönsterdjup när dom är nya så många tror att deras däck är slut när det bara är 2mm kvar och därför säljer dom för inga pengar alls. Dessutom så minskar inte greppet nämnbart i ett rdäck när det börjar ta slut på mönster.
När du sen väl börjar köra på din rdäck så se till att ha koll på lufttrycket! Finns både grepp och pengar att spara in där
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)