3924
Sök

VW Polo - Ljudbygge & Stance! Ny bil, start på sida 9!

Low & Slow! Sponsored by www.stylingwebben.se

Ljudtokig =)
90 354 Visningar
Projektet avslutat 26 februari 2019
Ljudtokig =)
282 Inlägg
10 november 2015
Trådstartare
Sådär gott folk då var det väl på tiden att presentera min nya bil som det kommer att byggas vidare på!
Hade ju helt och hållet glömt av detta roll

Det hela började med att jag iallafall var helt hundra på att det skulle börja byggas i en Volkswagen Golf MKII!
Men vid många funderingar och tankar så visade det sig att min budget inte skulle hålla för det jag ville åstadkomma tyvärr, vilket innebar att köpa alla ljud prylar, hitta en vettig bil, fälgar, ja listan kan göras lång.. Men så en dag efter mycket letande så dök denna upp som en redan hade börjat bygga i, och kände väl med en gång att denna bilen är perfekt för mig! Så jag pratade med killen som byggt bilen och vi började dividera om vad som eventuellt skulle kunna tänkas att följa med i affären, och vi kom till slut fram till detta!
Så bilen jag har köpt är en Volkswagen Golf MKII Vilket ni säkert redan har förstått wink

Nu ska jag inte tjöta mer, här kommer lite bilder!

Här är då bilen, inget speciellt här förutom att den är sänkt.
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-ee7add07c941ec510b79e1f2fa686c68.jpg

Men det som är det roliga med bilen, och vilket gjorde att jag köpte den är det här! här huserar det 3st Kove XX18 Armageddon:D
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-5ddeed1287ef49a26d62bcbb48d53c5e.jpg

Sen så sitter det ett rätt så stöddigt framsystem i den också vilket ska bli satans intressant att få lyssna på!
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-41d5fe955cdfe600c1cb2e0cbb28326f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-57c5f2729bba50658d7ce17c55d92bfe.jpg

Här kommer en liten lista på vad som sitter i bilen, kommer byggas på efterhand!
3st Kove XX18 Armageddon basar.
6st DD VO-W10 Middbasar.              (Detta var det som medföljde i affären)
2st DD VO-B2 Diskanter.

Planerna då med bilen är väl att sätta lite egen prägel på den, då jag i dagsläget inte kan ta åt mig någon ära för bygget! Men först och främst är det att få ljudet att spela i den!

Det som är prio 1 just nu är,
Skaffa fram slutsteg.
skaffa en batteribank.
kolla över alla kablar.
koppla om basarna.
köpa en ny HU...
Hitta en vettig processor(tipsa gärna om ni vet något kul).
Fräscha upp motorn.

Ja här har vi då bilen presenterad och lite info om hur det ser ut i dagsläget cool
Hoppas ni gillar vad ni ser och önska mig lycka till så att denna är färdig och helt spelklar till våren big_smile
Förresten så blev jag även helt klar med mitt CE körkort i fredags så nu ska jag försöka hitta ett vettigt jobb och då kommer det byggas på ordentligt big_smile

Och Polon kommer ju även vara till salu fram emot vårkanten! Hojta till framöver om ni möjligtvis kan vara intresserade!

Så detta var allt för nu!
Stay tuned cool
Senast redigerat av rleandersson (10 november 2015)

Hellre basa än gasa.
1 093 Inlägg
10 november 2015
Nämen satan va mysigt det här kommer bli! big_smile
Vad är det/blir det för slutsteg till basarna? cool

Ska du bygga om lådan något eller så?

Ljudtokig =)
282 Inlägg
11 november 2015
Trådstartare
Kevaz skrev:
Nämen satan va mysigt det här kommer bli! big_smile
Vad är det/blir det för slutsteg till basarna? cool

Ska du bygga om lådan något eller så?

Lådan får stanna som den är tillsvidare!
Alla slutsteg kommer att bli Digital Design rätt igenom som det ser ut nu cool
Blir ett dd m4a till basarna till en början, sen kommer det bli ett dd s2b till middarna och ett dd ss2b eller ett dd a2 till diskanterna som det ser ut just nu! Men man vet aldrig planerna kan ändras big_smile

1 013 Inlägg
11 november 2015
Fan va skoj, ska bli roligt o se vart detta leder big_smile Såg fin ut! smile

1 966 Inlägg
11 november 2015
Gött, se till att byta rubriken på projektet också! 👍

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
11 november 2015
Herrejäklar va gött detta kommer bli! Ser verkligen fram emot att se slut resultatet! smile
Men de är ju fel lister till dom breddarna wink hoppas vi får se lite mk2 stance.

Jag har skapat en mk2 club på Fb om du är intresserad av att gå med. Du kan ju pma mig på Facebook smile

Allmänt körd i huvudet

Ljudtokig =)
282 Inlägg
11 november 2015
Trådstartare
Razzmouse skrev:
Fan va skoj, ska bli roligt o se vart detta leder big_smile Såg fin ut! smile

Roligt att du gillar det smile Tack!

Ljudtokig =)
282 Inlägg
11 november 2015
Trådstartare
ehedman skrev:
Gött, se till att byta rubriken på projektet också! &#128077;

Det kommer, ska bara komma på något vettigt, hehe!cool

Ljudtokig =)
282 Inlägg
11 november 2015
Trådstartare
FjonkeeN93 skrev:
Herrejäklar va gött detta kommer bli! Ser verkligen fram emot att se slut resultatet! smile
Men de är ju fel lister till dom breddarna wink hoppas vi får se lite mk2 stance.

Jag har skapat en mk2 club på Fb om du är intresserad av att gå med. Du kan ju pma mig på Facebook smile

Ja ska bli riktigt kul att få greja lite mk2 wink
Ja det är fel lister.. har andra liggandes i garaget men dem listerna sitter med clips och dem jag har sitter med dubbelhäftande så ska se hur jag ska lösa det, några tips? smile
Kolla din inkorg på fb big_smile

6 558 Inlägg
12 november 2015
ja just big_smile  det där kommer rocka rööööv  när det är mr akryl du köpt bilen av big_smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

Ljudtokig =)
282 Inlägg
12 november 2015
Trådstartare
racer-putte skrev:
ja just big_smile  det där kommer rocka rööööv  när det är mr akryl du köpt bilen av big_smile

Haha, precis! Ja jag ska väl allt försöka få liv i bilen, något spänd på att höra hur det spelar sen när steg och batteribank sitter i big_smile

6 558 Inlägg
12 november 2015
rleandersson skrev:
racer-putte skrev:

Haha, precis! Ja jag ska väl allt försöka få liv i bilen, något spänd på att höra hur det spelar sen när steg och batteribank sitter i big_smile

va  ja har hört av andra så lira dörrarna grymt iaf big_smile

Ljudtokig =)
282 Inlägg
12 november 2015
Trådstartare
racer-putte skrev:
rleandersson skrev:
racer-putte skrev:

Ja dem skulle tydligen poppa riktigt bra! Tanken är väl att köra ett dd s2b till middarna och det borde ju räcka för att få lite fart på dem cool

6 558 Inlägg
12 november 2015
rleandersson skrev:
racer-putte skrev:
rleandersson skrev:

Ja dem skulle tydligen poppa riktigt bra! Tanken är väl att köra ett dd s2b till middarna och det borde ju räcka för att få lite fart på dem cool

ha du haft vo tidigare .. lättdrivna dom big_smilebig_smile

Ljudtokig =)
282 Inlägg
12 november 2015
Trådstartare
racer-putte skrev:
rleandersson skrev:
racer-putte skrev:

Nej inte haft vo tidigare! Men känns som ett s2b kommer funka prima big_smile

6 558 Inlägg
12 november 2015
rleandersson skrev:
racer-putte skrev:
rleandersson skrev:

att de kommer göra ..enda trista med det är att det e nästan 1m långt ..de e stoooort det

Ljudtokig =)
282 Inlägg
12 november 2015
Trådstartare
racer-putte skrev:
rleandersson skrev:
racer-putte skrev:

att de kommer göra ..enda trista med det är att det e nästan 1m långt ..de e stoooort det

Jo jag har allt sett det också.. lite segt, kommer kännas rätt konstigt att det är större än steget som kommer driva basarna haha! roll

6 558 Inlägg
12 november 2015
rleandersson skrev:
racer-putte skrev:
rleandersson skrev:

Jo jag har allt sett det också.. lite segt, kommer kännas rätt konstigt att det är större än steget som kommer driva basarna haha! roll

typ big_smile

407 Inlägg
12 november 2015
rleandersson skrev:
Sådär gott folk då var det väl på tiden att presentera min nya bil som det kommer att byggas vidare på!
Hade ju helt och hållet glömt av detta roll

Det hela började med att jag iallafall var helt hundra på att det skulle börja byggas i en Volkswagen Golf MKII!
Men vid många funderingar och tankar så visade det sig att min budget inte skulle hålla för det jag ville åstadkomma tyvärr, vilket innebar att köpa alla ljud prylar, hitta en vettig bil, fälgar, ja listan kan göras lång.. Men så en dag efter mycket letande så dök denna upp som en redan hade börjat bygga i, och kände väl med en gång att denna bilen är perfekt för mig! Så jag pratade med killen som byggt bilen och vi började dividera om vad som eventuellt skulle kunna tänkas att följa med i affären, och vi kom till slut fram till detta!
Så bilen jag har köpt är en Volkswagen Golf MKII Vilket ni säkert redan har förstått wink

Nu ska jag inte tjöta mer, här kommer lite bilder!

Här är då bilen, inget speciellt här förutom att den är sänkt.
http://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-ee7add07c941ec510b79e1f2fa686c68.jpg

Men det som är det roliga med bilen, och vilket gjorde att jag köpte den är det här! här huserar det 3st Kove XX18 Armageddon:D
http://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-5ddeed1287ef49a26d62bcbb48d53c5e.jpg

Sen så sitter det ett rätt så stöddigt framsystem i den också vilket ska bli satans intressant att få lyssna på!
http://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-41d5fe955cdfe600c1cb2e0cbb28326f.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-57c5f2729bba50658d7ce17c55d92bfe.jpg

Här kommer en liten lista på vad som sitter i bilen, kommer byggas på efterhand!
3st Kove XX18 Armageddon basar.
6st DD VO-W10 Middbasar.              (Detta var det som medföljde i affären)
2st DD VO-B2 Diskanter.

Planerna då med bilen är väl att sätta lite egen prägel på den, då jag i dagsläget inte kan ta åt mig någon ära för bygget! Men först och främst är det att få ljudet att spela i den!

Det som är prio 1 just nu är,
Skaffa fram slutsteg.
skaffa en batteribank.
kolla över alla kablar.
koppla om basarna.
köpa en ny HU...
Hitta en vettig processor(tipsa gärna om ni vet något kul).
Fräscha upp motorn.

Ja här har vi då bilen presenterad och lite info om hur det ser ut i dagsläget cool
Hoppas ni gillar vad ni ser och önska mig lycka till så att denna är färdig och helt spelklar till våren big_smile
Förresten så blev jag även helt klar med mitt CE körkort i fredags så nu ska jag försöka hitta ett vettigt jobb och då kommer det byggas på ordentligt big_smile

Och Polon kommer ju även vara till salu fram emot vårkanten! Hojta till framöver om ni möjligtvis kan vara intresserade!

Så detta var allt för nu!
Stay tuned cool

NICE! big_smile

Dom basarna är goa saker smile Då blir det att leva på vatten och bröd framöver, för du lär behöva ett/flera fläskiga steg för att få dom röra sig tongue

Sök