2574
Sök

Pystrimma v40 t4 -00

13 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
tjenare! har en fråga, jag vill ställa mitt laddtryck med en pysventil då jag inte har pengar att chippa jävlen.. vet att det inte är bra och antagligen så kommer haterz att hata. men vill vet hur och vart jag sätter den! i nuläget sitter den mellan WG och MV, men rattar jag på ventilen så blir det ingen skillnad. så hur ska jag göra? Ps har inte hittat någon förklaring på det och därför skriver jag här! Mvh

5 127 Inlägg
4 mars 2014
Inte bättre och spara pengar och chippa istället för att riskera att spika sönder motorn? Du behöver ju ändå få i mera soppa för att få nytta av den extra luften.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

13 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
absolut är det bättre och håller på lite granna! får nästan bli det nu när jag väl tänker efter! tack för att du fick mig på andra tankar smile

939 Inlägg
4 mars 2014
Du har ju BÄSTA motorn med ju!!!  den förtjänar ett riktigt trim hos Autotech=

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 mars 2014
Fearsweden skrev:
antagligen så kommer haterz att hata.

Är det att hata när han ger en virrpanna råd?

http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx?tid=194866

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

904 Inlägg
4 mars 2014
Jag pys trimma min s40 2.0T 00 när jag ägde den det funka bra fast jag satte på två T kors på den gula slangen å på dom två t korsen satte jag 9 cm långa slangar det funka bra bilen gick bättre

AUTOTECH S60 power

13 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
torpis: absolut inte men har läst på många forum och då har dom bara blivit dumförklarade xD men vad tar du för att chippa/mappa om bilen?

blyfot_racing: vilken är den gula då? har bytt ut alla slangar till blåa xD men är det den som går från WG till MV eller och hur nära satte du korsen?
Mvh

904 Inlägg
4 mars 2014
Går  i från magnet ventilen gul röd blå spelar ingen roll var du sätter dom, men viktigt inte kortare än 9cm får dom va som du sätter på t korsen sen, spara ihop pengar sen å köp ett riktigt Chipp anledningen till att jag gjorde så ä att autotech hade inte öppnat

AUTOTECH S60 power

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 mars 2014
Fearsweden skrev:
torpis: absolut inte men har läst på många forum och då har dom bara blivit dumförklarade xD men vad tar du för att chippa/mappa om bilen?

Var man chippar beror på var man bor. man spar ju inga pengar på att korsa hela landet tongue

och läs länken du fick ett par gånger och fundera lite innan du börjar mixtra, så du iaf förstår vad du gör.

En som är döv kan ju ta gift på att en storkanon är helt tyst när man skjuter med den medan du som hör kan säga med all säkerhet i världen att han har fel.  Hänger du med?

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

13 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
Blyfot_racing: det får nästan bli chipp! eller aa det får bli ett så fort cashen rullar in smile

Torpis: exakt, bor i alingsås så vet inte riktigt hur lång det är till dig ^^

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 mars 2014
Fearsweden skrev:
Torpis: exakt, bor i alingsås så vet inte riktigt hur lång det är till dig ^^

Eftersom du har 6mil till Autotech så är väl valet enkelt. Autotech är sålt och hela gänget utbytt vad jag kan förstå, så det hjälper nog inte att hälsa från mig längre.

13 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
Torpis: haha precis så tjänar nog mer på att dra autotech/bsr än att åka till ljungby hmm hur länge måste du ha bilen för att lösa chip då? finns det något att göra i ljungby, typ cykelpark eller liknade?

2 310 Inlägg
4 mars 2014
torpis skrev:
Fearsweden skrev:

Var man chippar beror på var man bor. man spar ju inga pengar på att korsa hela landet tongue

och läs länken du fick ett par gånger och fundera lite innan du börjar mixtra, så du iaf förstår vad du gör.

En som är döv kan ju ta gift på att en storkanon är helt tyst när man skjuter med den medan du som hör kan säga med all säkerhet i världen att han har fel.  Hänger du med?

Om jag snor tråden lite då, du har inte hållt på nå med chip till 940? Har en ltt -96 jag funderat på att chippa, men är osäker på var... :p Har du några tips? Ev om du eller någon du känner gör det privat så kanske det också vore ett alternativ. big_smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 mars 2014
Mew skrev:
torpis skrev:
Fearsweden skrev:

Om jag snor tråden lite då, du har inte hållt på nå med chip till 940? Har en ltt -96 jag funderat på att chippa, men är osäker på var... :p Har du några tips? Ev om du eller någon du känner gör det privat så kanske det också vore ett alternativ. big_smile

Alltså vi säljer vare sig tjänster eller prylar i forumet. Tror man att jag har kontakter eller kunskaper kan man alltid fråga via PM.

Sök