Vill ha japanfälgar på min Volvo 940 med bultdelning 5/114.3. Finns det någon som gett sig på att borra om bultdelningen i naven ist för att bygga om med spacer?
Har borrat om mina nav till Audin från 4x108 till 4x100,. Det är inga som helst problem att göra bara det finns tillräckligt med gods kvar mot ytterkanten på navet.
Har borrat om mina nav till Audin från 4x108 till 4x100,. Det är inga som helst problem att göra bara det finns tillräckligt med gods kvar mot ytterkanten på navet.
Okej. Verkar vara ett helvete på volvo bak bara för att få upp drivaxeln i en fräs.
Visst fasen, det är ju inte löstagbara nav på dom ja! Men hur är det med dom fälgarna du har hittat då, har dom samma ET mått som 940 orginal?
Nja det är ET25 original men det går utan problem att gå ner i ET. Tex så säljs ocean mk18 som en fälg till just 740/940 och dom är 8.5" breda med ET6 och det fungerar. Grejen är att jag vill ha Rota Grid, dom har skitsnygg "böj" på ekrarna när fälgen är ganska bred eller har väldigt lågt ET. Till volvon vågar jag nog max ha 8.5" i bredd.Kör jag då med spacer måste jag ha ET35 minst på fälgen. Då kommer ekrarna i princip att bli raka vilket ser förjävligt ut. Så det bästa skulle vara o göra om bultdelningen o köra på ET10.
Hade -5 ET bak och 0 fram på min 940 kombi, fungerade utmärkt om man valsar in grushyllan i hjulhusen Låg på 8" breda eller 8,5 Borra om fram och kör spacer bak?
Annars kan du ju göra som jag gjorde på min Amazon, köpa en bolton-spacer med det nya bultmönstret bara borrat som en guide för borren. Gör man spacern tjock och i stål kan man nog tillochmed borra med axlarna på plats på bilen
Annars kan du ju göra som jag gjorde på min Amazon, köpa en bolton-spacer med det nya bultmönstret bara borrat som en guide för borren. Gör man spacern tjock och i stål kan man nog tillochmed borra med axlarna på plats på bilen http://i1176.photobucket.com/albums/x32 … e2ebd1.jpg
Hade -5 ET bak och 0 fram på min 940 kombi, fungerade utmärkt om man valsar in grushyllan i hjulhusen Låg på 8" breda eller 8,5 Borra om fram och kör spacer bak?
Okej, har egen vals så det är inga problem. Pratade med Rota Sweden och dom sa att jag måste upp på 9,5" för att ekrarna ska bli konkava. Är 9,5" möjligt utan att bredda bilen?
Hade -5 ET bak och 0 fram på min 940 kombi, fungerade utmärkt om man valsar in grushyllan i hjulhusen Låg på 8" breda eller 8,5 Borra om fram och kör spacer bak?
Okej, har egen vals så det är inga problem. Pratade med Rota Sweden och dom sa att jag måste upp på 9,5" för att ekrarna ska bli konkava. Är 9,5" möjligt utan att bredda bilen?
Såg nu att du vill ha Grid, den finns som 5x108, 35 et, då måste du köra spacer för att få på dom på en 940. Eller köpa 5x110 och köra med flytande kona på muttern http://www.gand.nu/sv/grid/3109-rota-grid-18x95.html Annars så får du ta några med runt 30 offset och köra omvandlings spacers, minsta på dom är väl typ 25mm så då kanske du kan få på ett par fälgar som du gillar
Hade -5 ET bak och 0 fram på min 940 kombi, fungerade utmärkt om man valsar in grushyllan i hjulhusen Låg på 8" breda eller 8,5 Borra om fram och kör spacer bak?
Okej, har egen vals så det är inga problem. Pratade med Rota Sweden och dom sa att jag måste upp på 9,5" för att ekrarna ska bli konkava. Är 9,5" möjligt utan att bredda bilen?
Såg nu att du vill ha Grid, den finns som 5x108, 35 et, då måste du köra spacer för att få på dom på en 940. Eller köpa 5x110 och köra med flytande kona på muttern http://www.gand.nu/sv/grid/3109-rota-grid-18x95.html Annars så får du ta några med runt 30 offset och köra omvandlings spacers, minsta på dom är väl typ 25mm så då kanske du kan få på ett par fälgar som du gillar
Jag har omvandlingsspacer som är på 25mm men kan man verkligen köra på 9.5" på volvo 940 är frågan?
Okej, har egen vals så det är inga problem. Pratade med Rota Sweden och dom sa att jag måste upp på 9,5" för att ekrarna ska bli konkava. Är 9,5" möjligt utan att bredda bilen?
Såg nu att du vill ha Grid, den finns som 5x108, 35 et, då måste du köra spacer för att få på dom på en 940. Eller köpa 5x110 och köra med flytande kona på muttern http://www.gand.nu/sv/grid/3109-rota-grid-18x95.html Annars så får du ta några med runt 30 offset och köra omvandlings spacers, minsta på dom är väl typ 25mm så då kanske du kan få på ett par fälgar som du gillar
Jag har omvandlingsspacer som är på 25mm men kan man verkligen köra på 9.5" på volvo 940 är frågan?
Bak är det nog inga problem, fram, kanske, prova någons fälgar först om du är osäker
Såg nu att du vill ha Grid, den finns som 5x108, 35 et, då måste du köra spacer för att få på dom på en 940. Eller köpa 5x110 och köra med flytande kona på muttern http://www.gand.nu/sv/grid/3109-rota-grid-18x95.html Annars så får du ta några med runt 30 offset och köra omvandlings spacers, minsta på dom är väl typ 25mm så då kanske du kan få på ett par fälgar som du gillar
Jag har omvandlingsspacer som är på 25mm men kan man verkligen köra på 9.5" på volvo 940 är frågan?
Bak är det nog inga problem, fram, kanske, prova någons fälgar först om du är osäker
Jo jag fick tag i en ny firma som kommer öppna inom någon vecka i Katrineholm. Dom heter Rota Sweden och jag bor i Katrineholm så vi kommer testa några fälgar på bilen