3100
Sök

Miracast, DLNA? Fattar inget....

2 174 Inlägg
7 mars 2014
Trådstartare
Tjena!

Jag har köpt en ny philips 3d tv som har miracast och dlna, Jag vill skippa kablarna från dator till tvn, är det det dlna gör? Jag har fått igång miracast med min samsung s4 telefon, Från datorn fattar jag inte riktigt vart jag ska gå in, måste jag tanka hem något program eller hur funkar det?

Skulle va kul få det funka. För det finns köpa adapter man sätter i hdmi utgången annars som skickar ljud och bild trådlöst men det ska funka utan då min tv och dator har allt det där, frågan är bara hur fan jag får ihop det tongue

Tacksam för svar

463 Inlägg
13 mars 2014
DLNA gör att du kan låta datorn sköta allt avkodande och i förekommande fall omkodande och skicka bild och ljud till TVn över vanligt nätverk. Har TVn trådlöst nätverk slipper du kablar men för filmer med riktigt hög bandbredd kanske det hackar..
Du behöver en DLNA-server som du installerar på din dator. Personligen har jag använt PS3 media server, hur lämplig den är i ditt fall vet jag inte. Sök efter DLNA server så kan du hitta något vettigt. Har du en NAS som du lagrar media på kan den ha en inbyggd DLNA-server som bara är att aktivera..

2 174 Inlägg
13 mars 2014
Trådstartare
habomaster skrev:
DLNA gör att du kan låta datorn sköta allt avkodande och i förekommande fall omkodande och skicka bild och ljud till TVn över vanligt nätverk. Har TVn trådlöst nätverk slipper du kablar men för filmer med riktigt hög bandbredd kanske det hackar..
Du behöver en DLNA-server som du installerar på din dator. Personligen har jag använt PS3 media server, hur lämplig den är i ditt fall vet jag inte. Sök efter DLNA server så kan du hitta något vettigt. Har du en NAS som du lagrar media på kan den ha en inbyggd DLNA-server som bara är att aktivera..

blev lite klokare smile tack!

Sök