Ska montera en Dension Gateway i min A6, vill inte ha massa sladdar hängandes överallt så jag tänkte montera egna USB och AUX ingångar på lämplig plats! Såg att BMW har såna här till sina bilar:
Nr 3 på den bilden: vad är det för typ av kabel ska man dra från ljudenheten (Dension) till den "socketen"? Man ser ju baksidan av den på BMWfans men jag känner inte igen de ingångarna.
Någon som kan länka till rätt kabel eller är det någon BMW specifik kabel??
Eftersom att det du länkar till är BMW-tillbehör så är risken stor att det är specifika kontaktstycken. Men det är sannolikt inget konstigt med stiftningen, AUX-kontaktstycket är troligtvis 3 stift (vänster ljud, höger ljud, gemensam jord) och USB-kontaktstycket är troligtvis 4 stift (spänning, data+, data-, jord). Passar den där ens rent fysiskt i en Audi? Så här gjorde vi i en kundbil för några år sedan, i en tomplugg så monterade vi i en USB-kontakt, den sitter till vänster om varningsblinkersknappen:
Jag hade tänkt göra ungefär så som ni gjort på Audin du la upp en bild på. Det finns en del tompluggar i min bil och storleksmässigt ska BMW-delen funka bra där. Innan jag börjar laborera tänkte jag först se vilka kablar som behövs dock
Det är antagligen lika enkelt att montera dit en vanlig USB-kabels kontakt samt en 3,5mm-kontakt som att köpa nåt som bara är halvfärdigt till din bil.