10 mars 2014
Trådstartare
Hallå där.
Har nog ett av de jävligaste problem man kan tänka sig. Det är på detta vis:
Främre Passagerarsätet blir genomvått (inte fuktigt, typ sätt dig-se-ut-som-du-pissat-på-dig-blött) allra längst bort till vänster i sätet. Alltså liksom i mitten av kupén skulle man kunna säga.
Då jag inte vill att vem som nu vågar sig in på att åka med när jag kör (obs skämt) skall behöva medbringa egen presenning (valfri färg) för att göra detta börjar jag såklart leta efter denna mystiska läcka som torde sig vara ganska lätt att hitta då sätet verkligen blir vått något så in i.
Det självklara är såklart att först titta i taket precis ovanför "pölen". Men nej. HELA innertaket är helt torrt. Inga läckor eller tecken till detta.
Kanske då mellan dörrfönstret och listen? Dessa såg inte ut att sluta speciellt tätt, men det är inte blött mellan fönstret och listen, och inte heller i högra delen av sätet närmast dörren.
Mer och mer irriterad så tänker man då: Det måste ju komma underifrån! Kollar under mattan, inga hål nånstans. Och hur skulle det först bli vått i ovansidan av sätet om läckan var under? Och hur kan det regna in under bilen och sedan upp i den.
Har även testat att spola med slang och suttit och inte upptäckt någon läcka. Idag hade det också regnat och sätet var faktiskt näst intill helt torrt och jag gick ut efter regnet och kollade och upptäckte att sätet fortfarande var torrt. Åh så bra då läcker det inte in längre. går ut senare på kvällen, dyngsurt igen.
VAD FAN?
Har någon den blekaste om vart vattnen kan komma in? Hjälp uppskattas!