3261
Sök

Få bort inetsningar av fågelskit

398 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
Har kollat igenom de flesta rubriker i detta forum men inte hittat något liknande mitt problem...

det är så att jag har märken från fågelskit på både huv och tak och har polerat bilen med ganska så grovt polermedel.

Bilen blev blank å fin men fick inte bort märkena efter såglarna... Är det någn här som har ett bra tips eller liknande på hur jag ska göra för att få bort dessa.....
Är fruktansvärt stärande att ha de märkena.....

371 Inlägg
11 mars 2014
ja tror bara de ska va och gnugga och gnugga så mycket det går lägg på möe avfättnings medel också ... brukar funka för mig.. om inte fåglarna har nån superskit

408 Inlägg
11 mars 2014
testa våtslipa eller något mer radikalt...

Fågelskit fräter sig igenom klarlack väldigt fort, efter bara några dagar beroende på lackskydd man har(även efter några timmar på vissa lacker!!!).
När väl fågelskiten gått igenom så är det i princip omöjligt och få det snyggt igen av rengöring/polering.
Senast redigerat av pompe90 (11 mars 2014)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

398 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
Jo tack jag har märkt detta... Många av fläckarna va ju redan där när jag skaffade bilen...
Våtslipa e ju ett alternativ som ja kan pröva....

84 Inlägg
14 mars 2014
Man måste slipa plåtrent om du vill få bort det helt.

avund följer människan, som rost följer järn.

398 Inlägg
14 mars 2014
Trådstartare
Sandriz skrev:
Man måste slipa plåtrent om du vill få bort det helt.

Nä fy F-n de vill ja inte göra.... Då får dom nog allt vara kvar wink

84 Inlägg
14 mars 2014
Ja prova att vattenslipa m 1500p sedan 3000p och sedan polera. Man kan dämpa ner det bra men försvinner aldrig wink om du nu skulle lacka om och inte slipat ner till plåten på dom ställena så kommer det även upp i den nya lacken! Så man ska passa sig för skit tongue hehe

4 586 Inlägg
14 mars 2014
Just fågel skit ger bestående skador på lacken ifall det inte tas bort på en gång. Fräter väldigt

84 Inlägg
14 mars 2014
Måste ju vara för att den är kiss och bajs blandat säkert.?

398 Inlägg
14 mars 2014
Trådstartare
De mesta va ju redan på bilen när ja köpte den å de ja fått efteråt har ja tagit bort så fort jag sett de å haft möjlighet till de..
Kan inte fågel j---arna hålla sig borta från bilarna..

679 Inlägg
14 mars 2014
Har du testat lera? Man använder det till att få bort ojämnheter i lacken, så som flygrost och asfaltsfläckar.

84 Inlägg
14 mars 2014
Som sagt det skadar ända ner i plåten så tror inte det fungerar. smile

Kokar ris
923 Inlägg
14 mars 2014

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

84 Inlägg
14 mars 2014
Klart att man ska vattenslipa för att dämpa. Men väldigt sällan det går bort då som jag skrivit flera gg att det är skadat ända ner i plåten.

8 883 Inlägg
14 mars 2014
Finns ingen anledning att slipa det plåtrent. Lämna bilen till någon som vet vad han/ hon gör så är problemet löst.

Fotograf på tierpidag.se

398 Inlägg
14 mars 2014
Trådstartare
Lera hjälper inte då det inte sitter i ytan av lacken utan har jobbat sig ner i den.
Får ta och rådfråga kunnigt folk om detta och se vad de säger. Förhoppningsvis finns det hjälp som inte innebär omlackering smile

84 Inlägg
15 mars 2014
Måste bara säga att jag sett ailiens på film med och inte fan finns dom...

84 Inlägg
15 mars 2014
Jag jobbar som lackerare men jag är en nolla som står och stirrar in i en vägg ;D haha som sagt du kan dämpa genom vattenslipa och polera. Men då kommer det nästan garanterat inte försvinna helt utan synas i vissa vinklar. Så bäst är att lämna in t lackerare så dom får slipa plåtrent, grund och lacka smile

66 Inlägg
15 mars 2014
Värm med varmluftspistol det brukar rekondarna på jobb göra

Det enda som är säkert är att alla ska vi dö.

8 883 Inlägg
15 mars 2014
Sandriz skrev:
Jag jobbar som lackerare men jag är en nolla som står och stirrar in i en vägg ;D haha som sagt du kan dämpa genom vattenslipa och polera. Men då kommer det nästan garanterat inte försvinna helt utan synas i vissa vinklar. Så bäst är att lämna in t lackerare så dom får slipa plåtrent, grund och lacka smile

Låter drastiskt att lackera om en huv eller taket bara för fågelskit, det går att med rätt medel och handhavande polera bort fågelskit. Har sett flera exempel på bort polerad fågelskit både på ljusa och mörka bilar.

Fotograf på tierpidag.se

Sök